Michaela Fuleková má bohaté skúsenosti v oblasti zákazníckej skúsenosti a špecializuje sa na oblasť design thinking. Práve on môže byť tým nástrojom, cez ktorý si spoločnosť môže vytvoriť konkurenčnú výhodu, preto by sme mu mali venovať pozornosť. V rozhovore si približujeme čo znamená design thinking a aké je jeho využitie.
- Design thinking je dizajnové myslenie. Je to spôsob, akým sa pozerajú dizajnéri na riešenie vecí, tvorbu produktov, či služieb. Je to kreatívny spôsob riešenia problémov.
- Proces design thinkingu sa začína tým, že si definujeme cieľovú skupinu, ktorá má nejaký problém. Snažíme sa pochopiť ich správanie a potreby. Následne urobíme prieskum a zozbierame všetky dáta, ktoré ku danej situácii máme, ktoré nám pomôžu pochopiť danú situáciu. Vytvoríme tak množstvo ideí, ktoré vyhodnotíme a následne urobíme prototyp, ktorý otestujeme. Z toho nám vypadne správne riešenie, ktoré sa realizuje.
- Základom design thinkingu je to, že všetky techniky, ktoré dizajnéri používajú, sa točia okolo zákazníka. Snažia sa ho pochopiť a zistiť, ako on vidí daný problém a čo potrebuje.
- Pri design thinkingu si treba dať pozor na to, aby sme nešli hneď do riešenia. V prvom rade je potrebné dobre pochopiť problém, pretože sa môže stať to, že budeme pretláčať niečo, čo sa bude páčiť nám a nie zákazníkovi.
Čo nám Michaela odkazuje na záver?
Marketéri si vedia uľahčiť prácu, ak sa naozaj zaujímajú o to, prečo vznikol nejaký produkt, na základe čoho vznikol a ako sa k nemu dostal celý tím. Ak nemajú možnosť byť priamo pri jeho tvorbe, mali by si zisťovať, akú potrebu rieši daný produkt zákazníkovi a zisťovať, čo trápi zákazníka.
Treba sa pozerať okolo seba a sledovať, čo robí konkurencia. Nemáme sa báť kradnúť nápady. Všetci sa snažíme byť originálni, ale je naozaj len málo vecí, ktoré ešte neboli vymyslené. Nemali by sme sa preto báť inšpirovať sa, pretvoriť si to na to svoje a urobiť to lepšie.