Jana Malaga je zakladateľkou ankety BLOGER ROKA, projektu Asociácia blogerov a influencerov a agentúry Content agency, ktorá sa zameriava na nastavenie obsahovej stratégie, tvorbu obsahu, PR a na spolupráce s influencermi. Práve téma influencer marketing rozdeľuje ľudí na 2 skupiny – jední jej fandia a druhí ju kritizujú. Spoločné však je to, že si u nás získala popularitu. Influencer marketing tu je a či chceme, alebo nie, je to efektívny nástroj, ako sa môžu firmy priblížiť k zákazníkom a ako im môžu dať vedieť o tom, že existujú.

V rozhovore sa pozeráme na to, ako sa influencer marketing vyvíja, aký má význam a ako s ním pracovať, a to najmä z pohľadu zadávateľov reklamy.

  1. Jana hovorí, že pri výbere influencera by sme mali staviť na takých, ktorí majú blízko k téme, ktorú značka rieši, pretože tak to bude aj autentické. Na jednej strane teda vnímame to, aká je to persóna, aké má záujmy, ale na druhej strane sa musíme pozerať aj na jeho publikum. Práve preto aj mikro influenceri majú svoj zmysel, pretože nejde len o počet followerov, ale aj o kvalitu ich publika.
  2. Z influencera sa môže stať aj ambasádor značky. Toto pomenovanie sa spája najčastejšie s tým, keď už pre danú značku spolupracuje častejšie, pretože v praxi to funguje tak, že značka si dohodne jednorazovú spoluprácu a v prípade, že tam nastane vzájomná chémia, tak sa môže pretaviť táto spoluprácu až na ambasádorstvo.
  3. Blogovanie, influencer marketing sú na vzostupe a tie persony, ktoré pracujú so svojim osobným brandom veľmi dobre, tak ich čaká zaujímavá budúcnosť.
  4. Jana odporúča, ako pracovať s influencer marketingom. Na začiatok by si mala značka vytipovať maximálne 5 persón, s ktorými by chcela ísť do spolupráce, potom spraviť hrubú čiaru a opýtať sa sám seba, či to má pre jeho značku význam. Nie len z finančného hľadiska, ale aj z viditeľného – či to zvýšilo povedomie o značke, či sa im páči to, ako pracujú influenceri s ich brandom a či vôbec našli správne persóny. Najčastejšie to býva o tom, že keď to zafunguje, sú tam 2 roviny – buď zvýšený predaj, alebo povedomie o značke.
  5. My Slováci máme radi novinky, limitované akcie, sme hraví a máme radi súťaže… a s týmto treba pracovať aj pri influencer marketingu.

Čo nám Jana odporúča v súvislosti s marketingom?

  1. Mali by ste zvyšovať leady. Často sa urobí nejaký obsah, na ktorý napokon zabudneme. Hovorí sa však, že keď vytvoríme nejaký obsah, tak toľko času, čo sme mu venovali, by sme mali venovať aj jeho šíreniu.
  2. Ak dáte nejaký honorár do influencer marketingu, mali by ste ho boostovať na margo leadovania a to, čo dobre funguje organicky, tak to by ste mali ešte viac organicky potlačiť.
  3. Pýtajte si od influencerov spätnú väzbu a budujte si online reputačný manažment.
  4. Používajte sedliacky rozum.