Eva Tiko Rajčáková, výkonná riaditeľka Rady pre reklamu, sa venuje problematike etickej samoregulácie reklamy a novým trendom v marketingovej komunikácii. V podcaste sa rozprávame o reklame z etického aspektu. V prvej časti rozhovoru sa na to pozeráme z praktického hľadiska – čo to znamená, čo v reklame nesmie byť, čomu sa vyhýbať a aké najčastejšie chyby robia zadávatelia reklám. V druhej časti sa rozprávame o procese kontroly reklám a ako to celé vôbec funguje.
V podcaste sa dozviete:
- ako by mala vyzerať etická reklama
- kto vytvára Etický kódex
- prečo sa Etický kódex nevzťahuje na politickú reklamu
- aké základné etické pravidlá by mal každý jeden, kto tvorí reklamu, dodržať
- na čo sú spotrebitelia najviac citliví a či aj oni môžu posielať podnety na neetickú reklamu
- ako pristupovať k využívaniu superlatív ako najlepší, najlacnejší tak, aby to bolo etické
- ako vyzerá etická porovnávacia reklama
- kto preberá zodpovednosť za dodržiavanie kódexu
- ako prebieha posudzovanie reklamy či je, alebo nie je etická
- čo robiť v prípade, že si firma ktorá robí reklamu, nie je istá, či je eticky v poriadku, alebo nie
Eva nám na záver dáva radu v súvislosti s marketingom:
„Byť etickým je normálne. Etika by mala byť prirodzenou súčasťou reklamného bontónu.“