V ďalšej epizóde Marketing v praxi sme vyspovedali predstaviteľov značky Kávoholik – riaditeľa Jána Hoľka a marketingovú riaditeľku Danku Capákovú. Tento rozhovor bol pre nás špeciálny, pretože Kávoholik prešiel našimi rukami a pred vyše rokom a pol sme im nastavovali marketingovú stratégiu. V rozhovore sme sa ich pýtali na to, ako sa im podarilo stratégiu uviesť do života a ako vnímajú s odstupom času to, že hneď od začiatku mali vyskladanú značku, ktorej bolo potrebné sa konzistentne držať.
V podcaste sa dozviete to, akí sme my Slováci v pití kávy, ale aj to, aká je konkurencia na trhu. Kávoholik sa snaží vymaniť spomedzi konkurencie, ktorá hovorí o ceste kávy. Kávoholik si však na trhu našiel vlastné odlíšenie a hovorí o ceste k zážitku z kávy. Silný dôraz dávajú na pochopenie potrieb svojich zákazníkov. U nich to však nie je len klišé, ale podnikajú k tomu aktívne kroky. „Prestali sme počúvať samých seba a veriť tomu, že my to vieme najlepšie a naučili sme sa počúvať ľudí. Veľmi reagujeme na to, čo chcú práve oni.“
Za povšimnutie stoja aj názvy ich káv, ktoré sú pomenované podľa slovenských velikánoch ako Jánošík, či Bátorička. V podcaste sa dozviete, prečo sa vybrali touto cestou a v čom spočíva tajomstvo tohto pomenovania.
V podcaste nájdete aj odpovede na to:
- Či bolo nutné počas obdobia pandémie prehodnotiť stratégiu
- Ako im v taktike, teda v uvedení značky do života v rámci rôznych marketingových aktivít, pomohla stratégia
- Aký jedinečný názov dali svoju blogu
- Aké všetky aktivity robia na to, aby bola značka rozpoznávaná
- Ako sa im podarilo prepojiť kávu s muzikálom a módnou prehliadkou
Čo nám na záver odporúčajú v súvislosti s marketingom?
Danka hovorí, že si máme nechať poradiť od profesionálov. „V počiatku sme išli na to nejako, ale to, čo z toho dokázali urobiť profesionáli, je diametrálny rozdiel.“ Ján dodáva, že pokiaľ to niekto myslí so značkou úprimne vážne a chce ju do budúcna budovať a dať niečo svetu, tak bez profesionálnej pomoci v marketingu sa nezaobíde. Na jednej strane je to, čo chce človek robiť, ale na druhej strane to musí mať kultúru, musí to byť upratané a musí sa toho značka držať.