Anka Sabolová a Naďa Kacera boli pred časom hostkami v rozhovore s Michalom Králom z Pricemanie. Keďže mal rozhovor úspech, rozhodli sme sa o neho podeliť aj v našich podcastových aplikáciách. Rozprávame sa o tom, ako nastaviť stratégiu e-shopu, 4P (produkt, cena, komunikácia, distribúcia), čo všetko zobrať do úvahy a ako sa na trhu odlíšiť od konkurencie.
V rozhovore sa dozviete:
- aký je optimálny postup tvorby marketingovej stratégie
- ako by mohol mať e-shop nastavenú stratégiu
- v ktorom zo 4P sa dnes dá najviac odlíšiť
- čo silné značky ako Dedoles, Alza, Gym beam robia v online lepšie ako tí ostatní
- čo robiť na udržanie obratu a ziskovosti
- aké sú najčastejšie chyby pri budovaní značky
- čo je to insight a ako ho využila značka Omo vo svojej stratégii
- čo by sme odporučili majiteľom v rámci marketingovej stratégii a ako by ju mali uchopiť
V úvode sa rozprávame o tom, čo je to stratégia. Na jej pochopenie sme začali vysvetľovanie tým, čo to stratégia nie je. Nie je to kampaň, jednorazové zníženie cien, spolupráca s influencerom, aktuálne rozhodnutie, a podobne. Konkrétne vymedzenie pojmu stratégia sa dozviete v rozhovore.
Na vytvorenie marketingovej stratégie značky je potrebných niekoľko veľmi podstatných krokov. V prvom rade je dôležité poznať prostredie, v ktorom sa spoločnosť nachádza, v druhom kroku je dôležité poznať aj svojho konkurenta či konkurenčnú výhodu spoločnosti. Ďalšie kroky vám prezrádzame v rozhovore.
V podcaste sa rozprávame aj o 4P, teda produkte, cene, distribúcii a komunikácii. Faktom je, že mnoho spoločností vedie produktový monológ, nemá základne pochopenie finančného riadenia spoločnosti ani základný manažment portfólia na manažovanie zásob a s komunikáciou začínajú ešte pred pochopením toho, kým vlastne sú. Dnešným e-shopom na tomto vysokosaturovanom trhu navyše chýbajú 2 základné parametre, ktorými sú odlišnosť a zmysluplnosť. Prečo tomu je tak, vám vysvetľujeme v rozhovore.