Petra Ševčíková je šéfredaktorkou mesačníka Stratégie, ktorý je moderným evergreenom v marketingovom svete. Petra nám prezrádza informácie z jeho pozadia aj to, akou cestou si Stratégie počas svojho pôsobenia prešli. V druhej časti sa dostávame k tomu, ako sa vyvíja marketing z pohľadu šéfredaktorky marketingového magazínu.
V podcaste sa dozviete:
- pozadie marketingovej stratégie magazínu Stratégie
- či sú ich redaktori zároveň aj marketérmi
- čo je zdrojom úspechu ich značky
- ako ich ovplyvnil rozmach onlinu
- čo môžu urobiť ľudia pre to, aby sa dostali do tlačenej verzii magazínu
- ako pristupujú k bulvárnosti a komerčnosti
- ako sa vyvíja marketing a ako ho ovplyvnila pandémia
Začiatkom 90. rokov sa trh kultivoval, a to sa týkalo aj marketingovej komunikácie. Vznikla tak potreba priniesť informácie, ktoré budú obohacovať túto oblasť. Túto príležitosť využili Stratégie. Postupne však museli prejsť vývojovými zmenami. O nich nám rozpráva Petra v podcaste a prezrádza, ako sa museli špecializovať.
Petra hovorí, že Stratégie nemajú primeranú konkurenciu, pretože je to jediný magazín, ktorý komplexne mapuje marketingovú komunikáciu. Aj preto sú Stratégie pre 87% marketérov najrelevantnejším biznisovým médiom. Petra nám prezrádza, kto každý je ich cieľovou skupinou, nejde totiž iba o marketérov.
V druhej časti sa rozprávame o vývoji marketingu. Petra sumarizuje, že tak, ako sa vyvíjajú spotrebitelia, tak sa vyvíja aj komunikácia značiek. Čo je tým najväčším poháňačom, že značky musia komunikovať inak, sa dozvedáme v rozhovore.
Petra nám na záver odkazuje v súvislosti s marketingom:
„Mám rada komunikáciu, ktorá je dlhodobá, kontinuálna, má zmysel a nepodlieha trendom, len preto, lebo je niečo moderné. Vnímam stratégiu, ktorá je za značkou. Práve tá bude v budúcnosti najdôležitejšia v kombinácií so zdravým sedliackym rozumom.“