Martin Krajniak o kráľovne marketingu – značke a jej hodnote. Jej budovanie má ovplyvniť market share vašej značky v hlave spotrebiteľa. Ako však vojsť do hlavy spotrebiteľa a ako zistiť, či tam s našou značkou skórujeme? Prečo je dôležitý, nie len obrat, či podiel na trhu, ale i mentálny market share? Kto to meria?
Martin nám prezradil, čo je to hodnota značky a ako sa dá merať. Na čo slúži meranie značky a či vie hodnota značky ovplyvniť predaj, alebo kúpu firmy. Najskôr však treba značku začať budovať, aby sme mali čo merať. Ktoré sú dnes aktuálne piliere, o ktoré sa máme oprieť pri budovaní značky? V čom je to tajomstvo? Môžu zmysluplne a exaktne ísť v značke aj nízkorozpočtové značky? Je dôležitý brand purpose – dôvod existencie značky? A čo to vlastne je?
Počuli ste už o štúdií BrandZ? Prístup k nej je zadarmo a viete sa veľa dozvedieť, či inšpirovať, ako ďalej s vašou značkou. Viac vyskúmaných zákonitostí o značkách, svete, regiónoch, či sektoroch, pravdepodobne inde nenájdete. Zistíte v nej okrem iného aj to, ako vzniká index, equity, a teda informácia o hodnote značky.
A na záver naše spoločné zamyslenie, či sa to na Slovensku robí dobre, a či ideme v trende. Čo myslíte, vedia aj veľké rozpočty, prečo robia to, čo robia?
Toto musíte počuť 🙂