viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Michal Král je zakladateľom jedného z najväčších vyhľadávačov tovaru na slovenskom trhu Pricemania.sk a má tak bohaté skúsenosti s e-shopami. V podcaste sa rozprávame o tom, aké najčastejšie chyby robia e-shopy. Faktom je, že e-shopy začali počas pandémie rásť ako huby po daždi, avšak nie vždy to je s nimi ideálne a často robia chyby, ktoré si možno ani neuvedomujú.
V rozhovore sa dozviete:
- prečo nestačí na rozbehnutie e-shopu byť „len“ nadšenec do svojho segmentu
- či treba mať nejaký plán ešte pred rozbehnutím e-shopu
- či sú potrebné nejaké peniaze na založenie e-shopu
- podľa čoho sa rozhodnúť, cez akú platformu máme vytvoriť e-shop
- ako pracovať s UX
- aké chyby robia e-shopy pri platobných a dopravných možnostiach
- či sa dá na e-shope dosiahnuť emócia a zážitok, ako by bol zákazník v kamennej predajni
- či je dôležité budovať značku aj v rámci e-shopového biznisu
Slovenské prostredie e-shopov je zjavné v tom, že sa tu veľa kopíruje. Vo výsledku sa dostávame k tomu, že veľa e-shopov je podobných a na nerozoznanie. Navyše sú to častokrát len suché katalógy bez emócie a duše. Keďže všetko smeruje k tomu, že už aj v rámci e-commerce potrebujeme začať budovať hodnotu, nie je čas váhať nad tým, či je potrebné svojmu e-shopu budovať značku. Veď aj samotní zákazníci očakávajú od e-shopu podobný zážitok, ako to je v kamennej predajni.
Čo nám Michal odporúča na záver?
Treba sa vzdelávať. Predpokladom úspechu je to, že majiteľ by mal rozumieť aspoň do nejakej hĺbky témam v e-commerce, aby to celé bol schopný riadiť. Okrem toho by sme si mali hľadať partnerov, ktorí nám vedia pomôcť a posunúť nás.