viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Michal Drobník pôsobí v prieskumnej agentúre Ipsos ako client service director. V podcaste rozoberáme tému insight, s ktorou má Michal bohaté a dlhoročné skúsenosti. Faktom je, že často ľudia hovoria niečo, čo chcú, ale vnútri si myslia niečo iné. Značky si s tým však musia poradiť a práve toto riešia insighty. Michal nám prakticky vysvetľuje, čo to je a ako ich využiť v prospech spoločnosti.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to insight
- aký je rozdiel medzi informáciou, potrebou a insightom
- aké typy insightov môžeme riešiť
- konkrétne príklady insightov z praxe
- či sa insight hľadá len v cieľovej skupine značky, alebo v celej populácii
- ako dlho trvá nájdenie dobrého insightu
Michal hovorí, že v rámci insightu by sme sa mali pozrieť na minimálne 1 z 3 oblastí tzv. RED – relevancia, cena, odlišnosť. Ak chceme vybudovať úspešný produkt, mali by sme spĺňať všetky tri veci. Ako sa hľadá insight tak, aby sme vedeli pokryť všetky tieto 3 oblasti, nám Michal prezrádza v rozhovore.
Pri hľadaní insightu by sme nemali mať žiadne predpoklady, hypotézy, ale naopak musíme pristupovať k spotrebiteľovi úplne od základov. Michal to doslova prirovnáva k šúpaniu cibule. Navyše dôležité je nerozprávať, ale počúvať.
Čo Michal odporúča na záver v súvislosti s marketingom:
„Marketing je kamarát a zábava. Nie je to niečo, čo sa od vás snaží dostať peniaze a predať vám drahšiu vec. Marketing je strašne zaujímavá vec a moje odporúčanie je, aby sa ľudia na marketing nepozerali cez prsty, ale užívali si ho.“