viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Juraj Sasko je zakladateľom digitálnej agentúry Visibility, v ktorej sa denno-denne stretávajú s výkonnostným marketingom. Práve na túto tému sme sa zamerali v rozhovore s Jurajom. Podcast je nabitý dôležitými poznatkami, ktoré by mal ovládať každý, kto sa dostáva do kontaktu s výkonnostným marketingom, ktorý poznáme aj pod pojmom performance marketing. Rozhovor je užitočný pre tých, ktorí s ním pracujú, ale pre tých, ktorí s ním chcú ešte len začať.
V podcaste sa dozviete:
ako začať s výkonnostným marketingom a ako ho správne nastaviť aké marketingové aktivity patria pod výkonnostný marketing pre koho nie je výkonnostný marketing vhodný na čo si dávať pozor pri výkonnostnom marketingu čo všetko musí klient ovládať vo výkonnostnom marketingu, aj keď má agentúru, ktorá mu ho spravuje kedy už neplatí to, že čím viac investujeme do výkonnostného marketingu, tým viac klientov/objednávok dostaneme ktorých základných 7 metrík by si mal e-shop sledovať či by mal rozpočet stanoviť klient, alebo agentúraKaždá firma nejakým spôsobom rieši výkon svojho marketingu. Je to niečo, s čím chce začať každý, pretože výkon prináša biznisové výsledky. Juraj hovorí, že problémom je skôr firmy presvedčiť o tom, že by mali robiť aj brandové aktivity, kde výkon nie je cieľom. Dôvod je jednoduchý – budovanie značky silne asistuje výkonu. Faktom je, že ľudia viac dôverujú značkám, ktoré vidia a poznajú ich.
Na začiatku nastavovania výkonnostného marketingu je potrebné si zadefinovať cieľovú skupinu, zmapovať si trh, urobiť analýzu kľúčových slov a ďalšie aktivity, ktoré nám Juraj prezrádza v podcaste. Zároveň hovorí aj o tom, že je dobré si testovať veci a optimalizovať ich.
Juraj v rozhovore spomína nástroje, ktoré vedia e-shopom pomôcť na začiatku pri výkonnostnom marketingu:
Google adsv Reklamný systém Business manager pre Facebook Reklamný systém pre Heureku Marketing minner Ahrefs ScreamingfrogJuraj na záver odporúča:
Majiteľ, alebo človek, ktorý rozbieha nejaký projekt, by mal mať k danej veci aj vzťah. Počas pandémie bolo vidieť, ako e-commerce stúpa, a to veľa ľudí motivovalo k tomu, aby si spravili svoj e-shop. Chceli ho rozbehnúť popri práci a mysleli si, že budú druhá Alza. Veľakrát to je však o tom, že o biznise nič nevedia a plánujú to krátkodobo. Nie sú pripravení a to, že to budú budovať ďalšie 3 až 4 roky, pričom stále z toho nemusia nič mať. Práve preto treba mať k tomu vzťah a vyznať sa v tom.