viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Juraj Sasko je zakladateľom digitálnej agentúry Visibility, v ktorej sa denno-denne stretávajú s výkonnostným marketingom. Práve na túto tému sme sa zamerali v rozhovore s Jurajom. Podcast je nabitý dôležitými poznatkami, ktoré by mal ovládať každý, kto sa dostáva do kontaktu s výkonnostným marketingom, ktorý poznáme aj pod pojmom performance marketing. Rozhovor je užitočný pre tých, ktorí s ním pracujú, ale pre tých, ktorí s ním chcú ešte len začať.

V podcaste sa dozviete:

  • ako začať s výkonnostným marketingom a ako ho správne nastaviť
  • aké marketingové aktivity patria pod výkonnostný marketing
  • pre koho nie je výkonnostný marketing vhodný
  • na čo si dávať pozor pri výkonnostnom marketingu
  • čo všetko musí klient ovládať vo výkonnostnom marketingu, aj keď má agentúru, ktorá mu ho spravuje
  • kedy už neplatí to, že čím viac investujeme do výkonnostného marketingu, tým viac klientov/objednávok dostaneme
  • ktorých základných 7 metrík by si mal e-shop sledovať
  • či by mal rozpočet stanoviť klient, alebo agentúra

Každá firma nejakým spôsobom rieši výkon svojho marketingu. Je to niečo, s čím chce začať každý, pretože výkon prináša biznisové výsledky. Juraj hovorí, že problémom je skôr firmy presvedčiť o tom, že by mali robiť aj brandové aktivity, kde výkon nie je cieľom. Dôvod je jednoduchý – budovanie značky silne asistuje výkonu. Faktom je, že ľudia viac dôverujú značkám, ktoré vidia a poznajú ich.

Na začiatku nastavovania výkonnostného marketingu je potrebné si zadefinovať cieľovú skupinu, zmapovať si trh, urobiť analýzu kľúčových slov a ďalšie aktivity, ktoré nám Juraj prezrádza v podcaste. Zároveň hovorí aj o tom, že je dobré si testovať veci a optimalizovať ich.

Juraj v rozhovore spomína nástroje, ktoré vedia e-shopom pomôcť na začiatku pri výkonnostnom marketingu:

Juraj na záver odporúča:

Majiteľ, alebo človek, ktorý rozbieha nejaký projekt, by mal mať k danej veci aj vzťah. Počas pandémie bolo vidieť, ako e-commerce stúpa, a to veľa ľudí motivovalo k tomu, aby si spravili svoj e-shop. Chceli ho rozbehnúť popri práci a mysleli si, že budú druhá Alza. Veľakrát to je však o tom, že o biznise nič nevedia a plánujú to krátkodobo. Nie sú pripravení a to, že to budú budovať ďalšie 3 až 4 roky, pričom stále z toho nemusia nič mať. Práve preto treba mať k tomu vzťah a vyznať sa v tom.