viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Juraj Fehervari je spoluzakladateľom spoločnosti Be Lenka, ktorá sa venuje vývoju, výskumu, výrobe a predaju barefoot obuvi. Podarilo sa im preraziť na európskom a americkom trhu a aktuálne ich značku nájdeme vo viac ako 60 krajinách sveta. Juraj nám prezrádza, ako sa im podaril tento úspech.

V podcaste sa dozviete:

  • čo sú to barefoot topánky a prečo by ich mal mať v botníku každý
  • ako sa dostal k barefoot topánkam a prečo sa ich rozhodol vyrábať
  • ako si poradili s tým, že vstupovali do segmentu, ktorý nebol známy
  • ako pristupujú k budovaniu znalosti a osvete o barefoot topánkach
  • aké prvé kroky spravili, keď vstupovali na trh, aby mohli začať rásť
  • ako pracujú s tým, že ich zákazník má dlhšiu cestu k nákupu ich produktov
  • ako dôležité bolo začať spolupracovať s B2B distribútormi a ako tento distribučný kanál vyvinul v čase

Juraj hovorí, že máme zlé návyky v obúvaní a ľudia si vyberajú topánky podľa toho, len aby dobre vyzerali. Aj výrobcovia topánok a značky sa zaoberajú skôr tým, aký dizajn budú mať ich topánky a nemyslia na to, aký benefit budú mať pre nohu, pretože v prvom rade by topánky mali nohu chrániť. Práve preto je cieľom a víziou značky Be Lenka zmeniť obúvacie návyky ľudí. Mnoho ľudí však môže barefoot topánky vnímať ako neatraktívne. Ako si s tým poradili v značke Be Lenka, nám Juraj prezrádza v podcaste.

Be Lenka pôsobí v desiatkach krajín, a to nesie so sebou aj „vlak povinností“. Nie je to totiž len o vytvorení e-shopu a logistike. Navyše treba prihliadať aj na to, že každá krajina je iná. Juraj vysvetľuje, ako im dáta a analytika pomáhajú nie len pri riadení produktu ale aj komunikácie.

„Treba si zvoliť cestu odvahy, ale v mnohých veciach aj konzervatívnu. Nemíňali sme zdroje tam, kde to nebolo potrebné.“

Juraj si uvedomuje, že komunikácia značky je dôležitá. Hovorí, že robia viac ako len „povinnú jazdu“, pod ktorou má na mysli affiliate marketing, sociálne siete, ppc, remarketing, mailing a podobne. Robia to cielene a v každej krajine majú iné scenáre. Čo robia nad rámec povinnej jazdy a prečo majú v každej krajine iný komunikačný scenár, sa dozviete v podcaste.

Čo na záver odkazuje v súvislosti s marketingom?

„Buďte autentickí. Robte marketing aj riadenie firmy tak, ako to cítite. Nefejkujte to, ukážte samých seba a dovoľte si byť autentickí. Nelimitujte sa cudzími strachmi a nebojte sa robiť zmeny. Najhoršie čo sa vám môže stať je to, že to nevyjde, ale aspoň ste to skúsili.“