viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Jankiv je značka, ktorá popularizuje ručne vyrábaného plissé na Slovensku. Za svoje 6-ročné pôsobenie stihli získať cenné ocenenia, ktoré sú dôkazom toho, že na Slovensku máme mladých a úspešných ľudí, od ktorých sa môžeme inšpirovať. V podcaste nám prezrádzajú príbeh, ako sa im ešte len zo zárodku myšlienky podarilo vybudovať stabilnú značku, ktorej obrat každým dňom rastie.

V podcaste sa dozviete:

  • prečo sa začali venovať práve plissé a ako sa k nemu dostali
  • ako začali predávať svoje prvé produkty
  • prečo sa rozhodli úplne prebudovať portfólio a začať predávať niečo iné
  • v čom všetkom im pomohlo to, že majú marketingovú stratégiu značky
  • prečo e-shop nie je ich primárny distribučný kanál a cez aký kanál predávajú najviac
  • ako sa im podarilo zastabilizovať predaj a začať predávať aj bez zliav
  • ako získali PR výstupy zadarmo

Ešte keď ani značka Jankiv nebola na svete, Karolína s Michalom vedeli, že chcú mať vlastnú módnu značku. Nechceli to však robiť tak, ako to robil každý. Išli preto študovať na vysokú školu v Liberci. Škola im však nedala to, čo očakávali a keďže presne vedeli, za čím si idú, prestúpili na odborné učilište. Tam sa vyštudovali za dámskych krajčírov. Potom sa pustili do vlastnej značky a začali tvoriť módu, ktorá je autentická a s vlastným rukopisom. Všetko sa učili sami systémom pokus, omyl.

Karolína spomína, že mali za sebou dve neúspešné spolupráce s agentúrami, ktoré ich vyžmýkali z peňazí. Mysleli si, že keď nastavia reklamy, že im bude firma aj lepšie fungovať. Vtedy ešte nevedeli, že toto nie je gro toho, čo značka potrebuje na to, aby fungovala, pretože reklamu mať nestačí. Siahli si na úplne dno a uvedomili si, že takto to ďalej nemôže ísť. To, čomu sa venovali však naplno verili a cítili, že o ich produkty bude záujem, len to musia dostať medzi ľudí.

V tomto období sa obrátili na nás v Levosphere, aby sme im vypracovali biznis marketingovú stratégiu. Tá ich nakopla a vrátila im vášeň. Michal hovorí, že hlavným momentom z toho celého bolo to, že prešli od predaja produktu na predaj emócie, pretože dovtedy to mali veľmi technické. Na webe majú motto „Join the iconic feelings!“, ktoré odráža myšlienku ich značky.

Karolína prezrádza, že od kedy si začali budovať značku, zákazníci ani raz nepovedali, že by ich produkty boli drahé, čo sa im pred tým stávalo. Dokonca sa im podarilo dostať zo zliav a dosiahnuť stabilný objem predaja. Ako im v tom pomohla stratégia značky, nám prezrádzajú v rozhovore.

Čo nám na záver odkazujú v súvislosti s marketingom?

Karolína odporúča: „Nepredávajte len produkt, ale prezentujte pridanú hodnotu toho, čo má človeku dávať zmysel to, aby nakúpil od vás. Zachovajte si v marketingu autentickosť a nastavte si, kto ste, čo vás baví, ako chcete komunikovať a choďte si za tým. Mne veľmi pomohlo to, že to ako komunikujem, odráža mňa, a preto je to autentické a aj mne mňa prirodzené.“

Michal hovorí: „Nechajte si odporučiť od dobrých ľudí. Je náročné si nájsť v marketingu firmu, ktorá zastreší presne to, čo potrebujete. My sme to našli vďaka Levosphere.“