viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Júlia Micháleková je spoluzakladateľkou a CEO v agentúre DASE. V nej sa ako prvá agentúra na Slovensku zameriavajú výlučne a webovú analytiku. Aktuálne sa v nej dejú veľké zmeny, o ktorých by mali vedieť všetci, ktorí ju aspoň trochu riešia, alebo majú Google Analytics. V rozhovore nám Júlia prezrádza, čo by sme o webovej analytike mali vedieť a aké zmeny sa dejú v Google Analytics.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to webová analytika a prečo je pre firmu dôležitá
- či sa webová analytika zužuje len na digitál, alebo to zohľadňuje aj oblasti ako sú vnútorné procesy, obchodné ciele, či marketing
- ako pristupujú k tvorbe analytickej stratégie v DASE
- aké základné nástroje by sme mali pri analytike používať
- v čom je iná nová verzia Google Analytics 4 od pôvodnej verzie, ktorá sa používala roky
- kedy by sme mali prejsť do novej verzie Google Analytics 4 a kedy zruší Google účty v pôvodnom Google Analytics
- či sa prekonvertujú dáta z pôvodnej verzie do novej verzie
Data-driven marketing je pojem, s ktorým sa určite aspoň raz stretol každý marketér či podnikateľ. Viete však, aký je jeho skutočný význam? Júlia hovorí, že o data-driven marketing ide vtedy, ak si vieme na základe dát odpovedať na otázku, ako dosiahneme to, čo chceme. Ľudia totiž často niečo analyzujú, no nič sa nedeje. Efektívna analytika však nie je o minulosti, ale o budúcnosti, pretože na základe nich by ste sa mali vedieť rozhodovať do budúcna. Myslíte, že je lepšie sledovať viac alebo menej dát? Odpoveď vás prekvapí.
Aktuálne Google Analytics prechádza veľkou zmenou, ktorá bude mať na analytiku zásadný vplyv. Z pôvodnej verzie prechádzame na Google Analytics 4. Jednou zo zmien je to, že táto nová verzia nerozpoznáva používateľa len podľa cookies, ale aj podľa toho, či je prihlásený v gmaile. Ďalšie zmeny sa dozviete v podcaste.
Stihli ste si už nastaviť novú verziu Google Analytics 4? Júlia hovorí, že už včera na to bolo neskoro. Vypočujte si podcast a dozviete sa, ako na to.
Júlia nám odporúča v súvislosti s marketingom:
„V dnešnom svete máme pretlak informácií a dobre mienených rád aj nástrojov. V reálnom aj praktickom živote by sme sa však mali naučiť vycítiť, čo s nami naozaj rezonuje, pretože rád ako čo robiť, je strašne veľa. Dôležité je študovať, rozhliadať sa, ale aj nájsť veci, ktoré vám dávajú zmysel. Tie potom používajte. Nepočúvajte rady, že každý musí niečo robiť. Robte to, čo vás baví a na čo máte talent. Dobre mienené rady si vypočujte, ale počúvajte aj samého seba.“