viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Anka a Naďa boli hostkami v podcaste Marketing k obedu s Jánom Laurenčíkom. Rozprávali sa spolu o marketingovej stratégií a o tom, či sa dá bez nej žiť a ak áno, ako dlho. V rozhovore zazneli zaujímavé otázky, preto sme sa ho rozhodli zazdieľať aj medzi naše podcasty.
V podcaste sa dozviete:
- na aký dlhý čas sa stratégia pripravuje
- ako sme vytvorili našu metodológiu Biznis Marketingová Stratégia
- ako je biznis stratégia prepojená s marketingovou stratégiou
- prečo sa stratégia pre našich klientov nedá vytvoriť bez súčinnosti klienta
- aké veci by mal v stratégii zohľadniť podnikateľ, ak si ju chce vytvoriť sám
- v čom je najväčší rozdiel v marketingovej stratégii, keď sa robí pre B2B a pre B2C
Ako to, že sú firmy, ktoré dokážu existovať bez marketingovej stratégie? Faktom je, že každý, kto podniká a má za niečo zodpovednosť, má biznis marketingovú stratégiu v hlave, inak by nevedel postupovať. Otázka je, na ako dlho a ako veľmi to má premyslené, do akej hĺbky a či ostatní o tom vedia. Ján Laurenčík je senior konzultantom v agentúre Basta Digital. Za svoju 15 ročnú kariéru veľa marketingových stratégií od klientov nevidel, čo ho veľmi zaráža. Veľa firiem totiž funguje tak, že ďalší rok robia približne to isté, čo robili pred tým s malými zmenami.
Často počúvame o tom, že tradičný marketing je mŕtvy. Čo je to však tradičný marketing? To sú tie základy – marketingové 4P a značka, nad ktorými by mal každý podnikateľ myslieť. Všetko ostatné, čo je moderné, sú nástroje, ktoré sa menia. Vždy prichádzajú nové nástroje a je dobré ich spoznať a vyskúšať, pretože to je to, čo posúva celý biznis dopredu. Avšak pokiaľ nemáme dobre urobené základy a nevieme, čo chceme, potom sa ani nevieme rozhodnúť, ktorý z nástrojov je pre nás vhodný. Aj v tomto rozhodnutí pomáha stratégia.
Vypočujte si rozhovor a dozviete sa, prečo na Slovensku nie je zvykom mať marketingovú stratégiu aj keď v západnej Európe to je bežným zvykom.