Peter Kontra je CEO v kreatívnej agentúre Wiktor Leo Burnett, v ktorej pre klientov pripravujú kreatívu od malých BTL kampaní až po veľké ATL kampane. Pracujú s kreativitou pre účely biznisu tak, aby biznisu pomáhala. V podcaste sa rozprávame o tom, čo robí dobrú kampaň dobrou a čo je v kreatíve a komunikačnej stratégii podstatné.
V podcaste sa dozviete:
- aký je rozdiel medzi marketingovou, brandovou a komunikačnou stratégiou
- čo by mala obsahovať komunikačná stratégia
- či je skôr mediálna alebo komunikačná stratégia
- prečo dnes sa cela komunikácia posunula k purpose driven marketingu
- ako často je vhodné robiť zmenu v kreatíve, či posune značky
Keď začíname stavať niečo nové, východiskom by pri tom mala byť brandová stratégia. Ideálne je pri nej vychádzať z rešpektovania biznis modelu a nejakej filozofie, s ktorou spoločnosť rezonuje. Peter radí, že až keď máme brandovú stratégiu, mali by sme sa pustiť do brandovej kampane.
Za posledné roky sa zmenil pohľad na marketing a budovanie značky. Pozornosť prešla od produktovo orientovaného princípu ku hodnotovej orientácii firiem. Čo to znamená pre spoločnosti, sa dozviete v rozhovore.
Peter nám odporúča na záver v súvislosti s marketingom:
“Treba akceptovať pridanú hodnotu kreativity pre biznis. Keď si povieme, že kreativita vie byť tým najsilenejším biznis nástrojom, a to bez ohľadu na to, či je to kreativita v reklame, alebo kreativita v produktovej inovácii, či cenovej, distribučnej časti. Treba pustiť kreativitu do firmy, pretože práve ona je podľa mňa tou skutočnou pridanou hodnotou a odlišovacím prvkom, ktorý dokáže posunúť biznis. Navyše netreba zabúdať, že marketing by mal ľuďom prinášať hodnotu a užitočnosť.”