Hosťom tohto podcastu je JUDr. Martin Biskupič, profesionálny mediátor.

V podcaste si podrobne preberieme využitie mediácie v marketingu spoločnosti ako nástroja na ochranu značky. Pán Biskupič nám ukázal na príklade pracovno-právneho problému, aký má mediácia dopad na vnímanie spoločnosti a aké ďalšie spory je možné riešiť touto metódou. Odpovie nám aj na otázku, kedy dáva zmysel mať vlastného mediátora.

Pozrieme sa, aké sú presne úlohy a zodpovednosti mediátora. Zodpovieme si, či musí mať mediátor právnické vzdelanie, aká je presne jeho rola vo vzťahu protistrán a či sú mediátori špecializovaní na určité druhy sporov.

Ujasníme si pri akých sporoch je vhodné zapojiť mediátora, ide len o právne spory? Ako funguje potom vzťah s mediátorom, keď sú v hre aj právnici?

Zatiaľ je malé povedomie o mediácii, ale zlepšuje sa dopyt po tomto nehmotnom benefite. Odhalíme, kto využíva túto formu riešenia sporov. Prejdeme si riziká, nevýhody, ale aj výhody súdneho sporu a naopak výhody mediácie. Na príklade akou je nezaplatená faktúra si ukážeme, ako mediácia môže prebiehať.

Hoci sa komunikuje verejne, že mediácia je lacnejšia a rýchlejšia, nemusí to tak byť. Pán Biskupič nám ozrejmil, akým spôsobom môže byť mediátor platený a ako dlho môže trvať mediácia.

Dotkli sme sa rozdielu medzi nestrannosťou a pohľadom na nestrannosť, kde nájsť mediátorov a na čo si dať pozor pri výbere mediátora. Prezradil, že na mediáciu je viazaná mlčanlivosť a prestávajú trvať premlčacie lehoty.