Matej Šucha, v novom podcaste na tému psychológia a behaviorálna ekonómia v marketingu. Matej je tvorcom unikátneho masterclass projektu Behavioral Economics & Psychology in Marketing so svetovými odborníkmi na marketing – wwv.mindworxacademy.com

Na úvod podcastu si zadefinujeme, čo je behaviorálna ekonómia. Povieme si ako pracuje s poznatkami o fungovaní ľudskej psychiky. Ich poznanie a využitie pri práci so zákazníkom prináša podľa Matejovej skúsenosti niekoľkonásobné zvýšenia predajnosti, či klikanosti. Aké sú najúčinnejšie motivácie človeka/zákazníka, je to strach zo straty alebo radosť z výhry? Rozoberieme si viaceré pojmy, s ktorými sa v marketingu, či predaji pracuje a ako ich vníma behaviorálna ekonómia z pohľadu ľudskej psychiky, a teda reakcie zákazníka. Popíšeme si konkrétne príklady z praxe, ako napríklad, prečo zákazník nereaguje, ako by sme očakávali. Čo to je a ako funguje tzv. ukotvenie na cene, či prečo je dôležité správne “behaviorálne” zoradiť poradie a popis produktov či služieb pri predaji. Matej upozorní, že rozhodovanie zákazníka sa deje nielen online, ale aj offline.

Diskutovať budeme i na kontroverznú tému “manipulácia vs. inšpirácia”. Má manipulácia len negatívnu konotáciu? Matej prezradí časové rozhranie a cenový rámec, v akom sa môže projekt v behaviorálnej ekonómii pohybovať. Výsledkom je nie len zmena v marketingu, ale aj v predajnom procese alebo lojalitnom systéme.

Tento podcast si je treba vypočuť, ak chcete zostať aktuálni a skutočne uspieť.