Marek Didák, creative director a spoluzakladateľ agentúry Hype

V krízovej situácii je obrovskou chybou prestať komunikovať.” hovorí Marek Didák

Stratégia sociálnych sietí udáva smer, ako budeme na sociálnych sieťach komunikovať na klientov alebo sledovateľov. Aby bola úspešná musíme zachovať konzistentnosť a vychádzať z biznis a marketingovej stratégie.

Marek v podcaste hovorí: “Najdôležitejšie je urobiť najprv biznis stratégiu, čo chceme napĺňať, následne na to marketingovú stratégiu a na to až nastupuje digitálna stratégia. Ak klient nemá nastavenú biznis stratégiu, my ho posielame domov. Nevieme totiž nastaviť stratégiu tak, aby bola funkčná.” V zásade pri tvorbe digitálnej stratégie agentúra potrebuje 4 základné veci:

  • aký je cieľ
  • detaily cieľovej skupiny
  • konkurenčná výhoda
  • a výšku budgetu.

Stretáva sa s tým, že často krát chýba dizajn manuál aj s adaptáciou na sociálne siete. Na úvod agentúra zisťuje, či klient vôbec má ísť na sociálne siete. Znalosť značky by mala byť primárnym cieľom každého biznisu, predaj by mal prísť spolu s ňou. Predaj sa dá dosiahnuť aj cez PPC či zľavy, ale v konečnom dôsledku to klienta môže “zabiť”.

Detailne a na príkladoch si v podcaste prechádzame:

  • čo je brief, aký je postup tvorby stratégie, čo všetko berie agentúra do úvahy
  • rôzne typy cieľov, ktoré môžeme chcieť dosiahnúť
  • meranie znalosti značky v online priestore
  • tipy a triky pre vizuál na sociálne siete
  • aký potrebujeme budget a kedy je vhodné prísť za agentúrou
  • čo je content, ako sa vytvára, kde sa využíva

Marek Didák: “Najviac vyhrávajú tí, čo špekulujú a testujú.”