Veronika Bátorová, HR Marketing Team Leader v spoločnosti Lidl, hovorí: “Lidl je síce diskont, ale nie je diskontný zamestnávateľ. Cieľom budovania značky zamestnávateľa bolo zmeniť stereotypné zmýšľanie.”

Veronika zodpovedá za budovanie zamestnávateľskej značky a vedenie tímu HR marketingu v spoločnosti Lidl. Pracuje na tom, ako Lidl komunikuje svoju kultúru a víziu existujúcim a potenciálnym kolegom a zároveň zastrešuje online aj offline HR marketingovú stratégiu.

V podcaste Veronika objasňuje: “Employer branding je image, ako je zamestnávateľ vnímaný všetkými stakeholdermi, ako sú zamestnanec, aktuálny aj budúci, zákazník alebo dodávateľ.” Employer branding je o stratégii budovania značky zamestnávateľa a HR marketing o nastavení a realizácii konkrétnej podpory. Je nevyhnutné, aby spolupracovali na značke zamestnávateľa marketing a HR oddelenia spoločne, aby nedošlo k chaotickej komunikácii.

Veronika v podcaste zdôrazňuje, že skúsenosť zamestnanca so zamestnávateľom nie je len o náborovej časti, ale zahŕňa výberový proces, 1. deň zamestnanca, 1. kontakt, rozvoj a vzdelávanie, dokonca odchod zo spoločnosti a prípadne až návrat späť.

V podcaste sa ďalej dozviete:

  • ako konkrétne tvoria employer branding (EB) stratégiu
  • koľko to trvá na jednej strane, ale čo to prináša na strane druhej
  • čoho sa vyvarovať a na čo si dávať pri EB pozor
  • kedy je vhodné začať a čo je treba mať pripravené dopredu
  • aký je vplyv medzinárodnej skupiny Lidl na slovenský Lidl
  • ako reagujú v aktuálnej Corona situácii
  • prečo nie je možné robiť employer branding bez súhlasu vedenia

Spoločnosť Lidl sa drží hodnôt, ktoré vychádzajú od zamestnancov. Každý z tých skoro 5000 zamestnancov je Lidl employer branding ambasádorom.