Dan Tržil, podcast expert a jeden z prvých, ktorý začal s podcastami v ČR a SR s úspešným podcastom Proti proudu, hovorí: “Kľúčom úspešného podcastu je zaujímavý koncept. Pri podcaste si najprv zodpovedajme, prečo by ho mal niekto počúvať.“
Podcast je jeden z formátov audia. V porovnaní s rádiom je podcast, ako youtube pre televíziu. Výhodou je, že počúvam, čo, kedy, kde a popričom chcem. V Čechách ho počúva už 11% ľudí a existuje 900 podcastov, z ktorých je viac ako polovica aktívnych. Ako bolo v minulosti trendom byť blogerom, teraz je trendom byť podcasterom. Na Slovenku to začalo byť tiež moderné a ponuka podcastov priam explodovala. Podcast sa stáva stále bežnejší a vytvára sa tak možnosť monetizovať ho. Pravidelnosť nie je nutnosťou, ale výhodou. Dan odporúča minimálne mesačné publikovanie.
Meranie úspešnosti podcastu je náročné a nejednotné, najjednoduchší a zároveň najkľúčovejší parameter je počúvanosť jednej epizódy. Úspech podcastu neprichádza hneď, naberanie poslucháčov má dynamiku snehovej gule. Treba 8-12 mesiacov, aby sa to rozbehlo.
Dan nám v tejto epizóde ďalej prezrádza:
- aké potrebujete vybavenie a techniku a či sú potrebné nejaké špeciálne zručnosti
- 3 spôsoby ako zarábať na podcastoch
- aká je orientačná cena za poslucháča
- ako sa Dan prispôsobil corona situácii
- tipy na zaujímavé podcasty zo sveta
- trendy v podcastovom svete
Dan Tržil: „Premýšľam dlhodobo. V marketingu funguje konzistencia a kontinuita.“