Róbert Slovák, zakladateľ a kreatívny riaditeľ v agentúre Róbert Slovák a jeho priatelia, hovorí: “Za značkami stoja reálni ľudia, tí tiež zažívajú a vnímajú túto krízu zo svojho osobného pohľadu.”
Vďaka komunikácii žijeme, je to prirodzenosť v našom svete i v prírode. Marketingová komunikácia je tiež komunikácia. Komunikujeme v nej ale niekomu, kto zvyčajne o odkaz nemá záujem, avšak my ho potrebujeme nadchnúť.
Situácia počas pandémie scitlivela aj komunikáciu a aj samotnú spoločnosť. Reakcie publika sú emotívnejšie, ako v pozitívnom, tak aj v negatívnom zmysle. Doba praje komunikácii, ktorá je spoločensky zodpovedná a má pridanú hodnotu v zmysle, že neponúka len službu alebo produkt, ale aj pocit istoty, bezpečia a vyššiu kvalitu života. Pre firmy je preto vhodné hľadať cestu ako pomôcť ľuďom svojim vlastným spôsobom. Zaujímavosťou je spolupatričnosť v podnikaní, ktorá sa počas pandémie u nás prejavila. Kľúčová je autenticita snáď viac, ako pred krízou. Každá kríza je príležitosťou práve pre menších hráčov, ktorí sú dynamickejší a rýchlejšie sa vedia prispôsobiť situácii.
Róbert v podcaste ďalej prezradil:
- príklady dobre zvládnutej komunikácie
- čo sa stane, ak sa komunikácia nezvládne
- kam sa posunieme z pátosu pandémie, do pôvodného stavu alebo do nového stavu?
- či spôsob komunikácie závisí na veľkosti firmy
- ako boli ovplyvnené rozpočty na reklamu
- trendy súčasnej komunikácie oproti zahraničiu
Odkaz na záver: “Dôležité je myslieť na ľudí, na firmy okolo seba a nájsť spôsob pokračovania spolupráce a podporiť tých ľudí, ktorý vám doteraz pomohli. „