Ľuboš Bednár, spolumajiteľ rodinnej spoločnosti Frutia, ko prvý priniesol na Slovensko nápad tvorby kytíc z čerstvého ovocia a čokolády, ktoré poznáme pod značkou Chutné kytice.
Ľuboš hovorí: “Na začiatku bola len motivácia, že sa chceme pustiť do vlastného podnikania. Vždy som si, ako keby predstavoval, že jedného dňa by som chcel mať vlastný podnik, niečo vybudovať, čo po mne zostane.”
V tejto epizóde si prezradíme, ako vznikol koncept, ako prebiehala jeho prvotná realizácia. Chutné kytice potvrdzujú, že sa netreba nechať odradiť kamarátmi, ktorí tvrdia, že váš biznis nemá budúcnosť. Detailne si rozoberieme ako si Chutné kytice už na začiatku nastavili každé P z marketingového mixu. Prediskutujeme, kde sú dnes a ako sa ich biznis zmenil v priebehu rokov na trhu. Čo sa im podarilo a čo nie. Vysvetlíme si, ako je dôležité stanoviť si primárnu cieľovú skupinu a ako vám cieľové skupiny pomôžu pri smerovaní marketingu. Ako stavať na emóciách a hodnote produktu a aj na základe toho tvoriť ceny produktu alebo služby. Ukážeme dôležitosť odlíšenia sa na základe detailov, ale aj to, aké je podstatné si svoju značku “strážiť”. Porozprávame sa o tom, ako ovplyvnila ich podnikanie aktuálna situácia a aj o ich plánoch do budúcnosti.
V podcaste sa ďalej dozviete:
- prečo si Chutné kytice dali registrovať ochrannú známku a aké riziko pri tom vzniká
- aké druhy podpory a kampaní v rámci marketingu počas svojho fungovania využívali
- ako sa rozrástla ich produktová rada
- či sa naplnili ich obavy, keď na trhu pribúdala konkurencia
- ako získali titul Najoblúbenejšia donášková služba v rámci ich segmentu
Ľuboš zdôrazňuje: “Náš produkt je ucelená darčeková služba.” Aj keď existujú lacnejší konkurenti, “Chutné kytice” vedia, že ponúkajú viac.”