Radovan Andrej Grežo, úspešný freelance Creative Director a copywriter, ktorý stojí za aktuálnou kampaňou Dedoles – Škrečky v ponožkách, hovorí: ”Keď je človek kreatívny, tak z toho bude kreatíva.“
V podcaste rozoberieme nielen kampaň Škrečky v ponožkách, ale hlavne krásnu a obľúbenú tému kreatíva, ale aj schopnosť, ktorá ju podmieňuje – ľudskú kreativitu. Prediskutujeme, aký je medzi nimi rozdiel, čo ich podmieňuje a či sa dá kreativita naučiť a čím ju podporíme. Radovan hovorí: „Kreativita nie je nič iné, ako spájanie, nové spojenie starých prvkov, nič nie je úplne kreatívne. Všetko vychádza z niečoho, čo už sme predtým videli. Kreatíva je výstup kreativity, nápad pre kampaň.“
Dozviete sa, aké parametre musí spĺňať úspešná a funkčná kampaň a čo by mala dobrá kreatíva obnášať. Opýtali sme sa aj „na telo“, či kreatívec robí kampaň pre seba, aby prípadne získal ocenenie, alebo pre klienta, aby kampaň fungovala. Rovnako, čo najlepšie v reklame funguje, proces vzniku reklamnej kampane a práce jednotlivých zložiek, ktoré na nej pracujú a ich dôležitosť v procese. Radovan zdôrazňuje dôležitosť briefu od klienta, od ktorého sa stratég a neskôr kreatívec odrazí.
Radovan v podcaste ďalej priblíži:
- rozhodovanie o nápade, strategickú a nestrategickú komunikáciu
- ako zachovať koncept kampane a ako je dôležitá schopnosť zjednodušovania vecí a skupinové označenie
- ako sa „boduje“ na kreatívnych súťažiach v reklame
- ako sa posudzuje funkčnosť kreatívy a či sa dá merať
- či má reklama schopnosť zvyšovať cenovú elasticitu
- vzťah reklama a vplyv na predaj
- ako sa dostali ku kampani pre Dedoles, aké bolo zadanie, ako si s ním poradili