Philip Kotler je najznámejšia osobnosť marketingu. Cieľom série podcastov Levosphere – Kotler v praxi je prerozprávať jeho kultovú knihu – Marketing Management. Na praktických príkladoch prezentujeme jednotlivé kapitoly a vysvetľujeme všetky dôležité pojmy.
Marketing v našej spoločnosti pôsobí snáď na každého človeka a ovplyvňuje tak veľa ľudí toľkými spôsobmi, že je často zatracovaný a obviňovaný ako nástroj na podporu konzumu. Vraj ničí životné prostredie, otravuje ľudí reklamami, vytvára nepotrebné želania, učí mladých nenásytnosti a mnoho iného. Podľa Philipa Kotlera existujú 4 základné ciele marketingového systému: nielen známa maximalizácia spotreby, ale aj maximalizácia spokojnosti spotrebiteľa, maximalizácia výberu a maximalizácia kvality života.
Ak nemáme plán, ako vieme vyhodnotiť, či sa nám darí? Ten, kto má pripravený dlhodobý plán, sa vie lepšie prispôsobiť zmenám na trhu.
V tejto epizóde si prejdeme ciele marketingového systému a aké existujú potreby a druhy plánov. Vysvetlíme si pojmy ako poslanie a vízia, nie to len teoreticky, ale aj na príkladoch spoločností. V závere sa pozrieme aj na systém ako analyzovať existujúce portfólio.
Vypočuli ste si už prvú epizódu? V tej sme si predstavili profesora Philipa Kotlera a porozprávali sme sa, čo to je vlastne marketing, ako funguje marketingový manažment a vysvetlili sme si, ktoré základné koncepcie riadenia marketingu poznáme.