Miki Plichta je na Slovensku najznámejším storytellerom na LinkedIn. V podcaste sa s nami podelil o svoje cenné skúsenosti a prezradil nám to, aký obsah tam treba tvoriť a ako by sme tam mali komunikovať. „Na príbehu záleží, ale na nudnom príbehu nezáleží vôbec.“ Miki hovorí, že skúma sám na sebe to, čo sa mu páči a čo nepáči, všíma si vlastné výstupy, pretože niektoré veci rezonujú viac a niektoré menej.
V podcaste sa dozviete, prečo majú ľudia rozprávať príbehy a čo to znamená storytelling na LinkedIn. Cieľom celej aktivity na tejto platforme je okrem prirodzenej komunikácie aj social branding. Miki nám objasní, čo tento pojem znamená.
Miki upozorňuje na častý problém, s ktorým sa na LinkedIn stretáva, a to, že ľudia vytvoria nejaký obsah, ktorý častokrát neprináša žiadnu hodnotu pre ostatných ľudí. „Firmy väčšinou komunikujú o sebe, že my sme toto dokázali, mali sme deň otvorených dverí – MY MY MY. Treba si po napísaní statusu sebakriticky povedať – nepovie si na toto človek „no a čo?“.“
Miki nám vysvetlil, ako on „hackuje“ LinkedIn a čo to vlastne znamená. Objasnil nám aj to, aké veci tam rezonujú najviac, čo nám vysvetlil nevšedným prirovnaním LinkedIn k slnečnej sústave. Miki zdôrazňuje, že vždy sa treba pozrieť na svoju aktivitu z pohľadu motivácie užívateľov, či to tým ľuďom niečo dá.
V podcaste ďalej rozoberieme aj:
· čo to znamená LinkedIn mindset a aké má vlastnosti
· pojem content curation
· aké nedokonalosti má LinkedIn
· čo je to Hollywoodsky model a ako funguje
· aké sú formáty príspevkov na LinkedIn
· Miki nám uvedie tri príbehy, ktoré rezonovali najviac – jeden z neho bude priam prezidentský
· aký je optimálny počet príspevkov za týždeň
· koľko kontaktov potrebujete mať, aby ste pre LinkedIn algoritmus niečo znamenali
· kanibalizovanie príspevkov
Miki sa s nami na záver podelil o svoje posolstvo, ktoré znie: „Tvorte úprimné a skutočné príbehy“.
Pozrite si bonusové video, ktoré sa do podcastu nezmestilo. Dozviete sa v ňom, či existuje nejaký nástroj na meranie efektivity na LinkedIn a či sa dá na LinkedIn presadiť influencer marketing.