… alebo ako si dal Sagan klobásu
Ivan Hulík je majiteľom agentúry Hitchhiker Films, ktorá je jednou z najväčších spoločnosti zameraných na reklamnú produkciu na Slovensku. V podcaste nám priblížil svet reklamy pohľadom na reklamnú produkciu.
Ivan nám prezradil, že „veľmi dobre fungujú koncepty, ktoré nie sú jednotné, medzinárodné, ale cielia na niečo, čo je našim ľuďom vlastné a čo považujú za svoje.“ Príkladom môže byť dobre známy koncept Coop Jednoty s ľudovým svetom salašníkov.
V podcaste sme sa spýtali na to, do akej miery si pri spolupráci s agentúrami uplatňujú právo zasahovať do zadania, ale aj na to, ako funguje spolupráca s agentúrou, ktorá im dodáva brief. Ivan vysvetľuje, že najdôležitejšie je to, ako nabriefovať produkciu a aké sú náležitosti kvalitného briefu. „Ak je brief nepresný, alebo sa dopĺňa v čase, tak to môže ohroziť celú zrealizovateľnosť.“ Produkciu briefujú 2 zložky – kreatívna a accountská. V podcaste nám Ivan vysvetlil, aké sú ich úlohy.
Spýtali sme sa aj na to, prečo je cena reklamnej produkcie taká drahá a aký je rozdiel medzi klasickými a animovanými spotmi, ktoré sú v súčasnosti stále viac rozšírené.
V podcaste nám ďalej porozprával o tom:
· aký je jeho pohľad na reklamu na Slovensku
· ako sa vyvíja trh reklamy
· ako funguje trh produkcie
· čo musí obsahovať kreatívny brief od agentúry
· koľko sa nakrúca jedna reklama
· aký je recept na úspech ich agentúry, aby vystúpili z radu spomedzi produkčných agentúr
· Ivan nám prezradí aj pikošky s Petrom Saganom a Karlom Gottom z nakrúcania reklamných spotov
Ivan nám na záver odovzdal svoju radu. Máme byť odvážni a nebáť sa robiť rozhodnutia, ktoré nikdy nemôžu byť úplne na istotu, pretože keď idete úplne na istotu, potom sa stráca možnosť urobiť niečo výnimočné.