Marketingový manažment je pre mnohých abstraktný pojem a nerozumejú mu správne. V podcaste sme vysvetlili, aký je jeho proces a z čoho sa skladá.
Základom marketingového myslenia je, že zákazník je vždy v centre záujmu. Všetko ostatné, čo sa tam deje, sa deje okolo neho.
Zákazník a cieľová skupina nemusia byť totožné osoby, preto sa zvlášť pozrieme aj na cieľovú skupinu a na analýzu, ktorú potrebujeme pred jej definovaním vykonať.
Rozoberieme si aj segmentáciu – proces, ktorý nás dovedie ku výberu cieľovej skupiny. „Je veľmi dôležité poznať svoje segmenty a spotrebiteľov v nich a priniesť im na trh to, čo bude fungovať a uspokojovať ich potreby a želania.“
Záverom sa pozrieme na proces marketingového riadenia, jeho časti a podstatu a povieme si, čo všetko musí firma dokonale poznať, aby si bola schopná vymedziť vlastnú pozíciu na trhu.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· kritériá, podľa ktorých môžeme rozdeliť spotrebiteľov
· na čo nám slúži marketingová persóna
· z akých krokov sa skladá segmentácia
· z čoho sa skladá trh
· čo je to pozícia na trhu
· 4 marketingové funkcie, ktoré podnik musí využiť na to, aby uviedol do praxe marketingový mix
· čo sa skúma v marketingovej analýze
· na čo slúži marketingová kontrola
A nakoniec, nezabúdajte na to, že „celé marketingové snaženie je proces – má začiatok, ale nikdy nekončí a je potrebné ho riadiť“.