Inés Juríková je marketingová manažérka v úspešnej slovenskej firme Biela Perla, ktorá pôsobí v segmente dentálnej hygieny. Je to rodinná firma, ktorej história začala na Slovensku už pred 20 rokmi. Inés nám rozpovedá príbeh o tom, ako vznikol produkt a značka Biela Perla, a teda ako na Slovensko priniesli produkt, ktorý zákazníkom chýbal.
„Snažíme sa mať produkt pre každého, pretože každý človek má trošku iné potreby aj problémy týkajúce sa ústnej dutiny. Vnímame, čo nám naši klienti hovoria.“
Rozhovor približuje príbeh rodinnej značky Biela Perla, ktorá vznikla ako zanietený nápad Inésinho deda. Nešlo totiž o import hotového produktu. Pred samotným uvedením produktov na trh museli toho veľa zvládnuť, nakoľko portfólio vyvíjajú a vyrábajú sami priamo na Slovensku. V podcaste sa pýtame aj na to, ako manažujú svoje produktové portfólio a tvoria nové produkty a dozviete sa aj o tom, kto a ako dáva na ich produkty spätnú väzbu.
Biela Perla nepôsobí len na slovenskom trhu. Každý trh je špecifický a Bielej Perle sa darí expandovať. Inés prezrádza, ako sa darilo vstupovať na konkrétny trh a čo, v ktorej krajine fungovalo. Značka počas svojho pôsobenia prešla zásadným rebrandingom vrátane názvu a obalov. V podcaste sa dozviete, aké akčné kroky urobili, aby ich rebranding bol úspešný.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· z čoho sa vyrába pasta
· ako vznikol názov Biela Perla
· či ich neobmedzuje slovenský názov pri vstupe do zahraničných trhov
· ako komunikujú so spotrebiteľom a aké komunikačné nástroje pri tom využívajú
· odkiaľ čerpajú nápady na nové produkty
· na čo sú najviac hrdí v rámci ich firmy
Inés nám na záver odkazuje peknú myšlienku.
„Treba komunikovať čo najpriamejšie so zákazníkom. Je potrebné ho počúvať a mať s ním vzťah. Keď sme robili reklamu cez televíziu a časopisy, nemali sme žiadny kontakt so zákazníkom. My sme si mysleli, že možno to chcú tak, ako sme to robili. Ale až keď sme s nimi začali komunikovať, vnímať a pýtať sa ich otázky, uvedomili sme si, že to úplne až tak nie je, ako si my myslíme. Treba zákazníkov počúvať a oni sú potom vďační, že ich počúvate. Potom aj ten predaj a celá značka úplne inak vnímaná.“