Pavol Minár je majiteľom spoločnosti Inspirations Minar, v ktorej pomáha značkám a firmám v oblasti marketingu. V podcaste sa rozprávame na tému cieľovej skupiny a jej insightu.

O cieľovej skupine sa toho hovorí veľa a na jej vysvetlenie existuje veľa poučiek. My sme sa však na ňu pozreli zhora a prinášame vám komplexný pohľad na to, čo je cieľová skupina a napríklad aj na to, či je totožná s pojmom zákazník. Pavol nám to vysvetľuje na známych kampaniach značiek Volvo a Old Spice. Objasňuje nám, na akú cieľovú skupinu a akého zákazníka boli cielené, ale aj to, aký tam bol insight.

V podcaste si ďalej vysvetľujeme prepojenie medzi cieľovou skupinou, marketingovou persónou a insightom. Pavol nám objasňuje čo je insight, na čo ho potrebujeme a ako ho nájsť.

“Ak máme nejaké informácie o cieľovej skupine, tak sa s nimi neuspokojme a skúsme tie informácie magickým spôsobom premeniť na insight a až potom informácie začnú prúdiť správnym smerom a pretvoria sa na kampaň.”

V podcaste sa okrem toho dozviete aj:

na čo je dobrá cieľová skupina či je insight to isté ako potreba či nesprávne zvolený insight môže viesť ku zlej kampani či je potrebné robiť výskum na zistenie insightu či môže mať značka viacero cieľových skupín či pomáhajú kreatívcom marketingové persóny ako často treba meniť cieľovú skupinu

Pavol nám na záver zanecháva dôležitú myšlienku: “Netreba považovať značku za zbytočnú investíciu, pretože značka naozaj funguje - od loga, identity až po definovaný insight.”

Ak máte chuť sa o cieľovej skupine dozvedieť aj trochu teórie, vypočujte si podcast Zákazník v centre pozornosti.

S Pavlom sme sa rozprávali aj na tému storytellingu. Ak vás zaujíma táto téma, vypočujte si podcast Reklama postavená na príbehu predáva.