Andrej Terem pôsobí ako partner v právnickej kancelárií Bužek & Terem advokáti. V podcaste nám objasňuje tému ochrany osobných údajov v offline a online marketingu. Podcast je vhodný pre všetkých, ktorí akýmkoľvek spôsobom pracujú s osobnými údajmi, a to nielen v marketingu.

GDPR a ochrana osobných údajov nie sú veľmi populárnym témami v marketingu, no je nevyhnutné im správne porozumieť. Andrej nás v podcaste vedie touto témou veľmi praktickým a jasným spôsobom. Objasňuje nám, čo znamená ochrana osobných údajov a či sa GDPR rovná pojmu ochrana osobných údajov, alebo je v tom rozdiel.

Andreja sa pýtame aj na to, akým spôsobom majú byť dáta, a teda osobné údaje, spracúvané - či ich stačí mať uložené v exceli, alebo je na to potrebný špecifický systém. Andrej nám prezradí aj to, čo robiť v prípade, že máme tieto dáta uložené v papierovej forme.

V podcaste rozoberáme dôležitú tému, ktorou je zasielanie direct marketingovej komunikácie zákazníkom. Direct marketing rozlišuje medzi marketingom, ktorý je určený fyzickým osobám a direct marketingom, ktorý je určený právnickým osobám. Andrej nám prezrádza 3 podmienky, ktoré musia byť splnené na to, aby e-shop mohol uskutočniť direct marketingovú komunikáciu so zákazníkom bez toho, aby si vyžiadal od neho súhlas.

V podcaste rozoberáme aj spotrebiteľské súťaže. Súťaž musí mať štatút a v rámci neho by tam mali byť aj podmienky ochrany osobných údajov. To, či je možné dáta získané zo súťaže použiť na direct marketingovú komunikáciu, sa dozviete v podcaste. Ďalšou dôležitou témou sú cookies. Andrej nám prezrádza, že cookies majú 2 zásady - transparentnosť a privacy by default. V podcaste nám vysvetľuje tieto zásady.

V podcaste sa ďalej dozviete:

čo všetko patrí pod osobné údaje koho každého sa GDPR týka a zároveň, kto má výnimku že osobné údaje musia byť spracované legálne a proporcionálne čo sa zmenilo v máji 2018, keď sa do platnosti dostal nový zákon o ochrane osobných údajov či prebiehajú kontroly na to, či sú osobné údaje spracúvané spoločnosťou v súlade so zákonom čo v prípade, že pošlem mail tomu, kto si ho nevyžiadal či sa súhlas na ochranu osobných údajov podpisuje na dobu určitú alebo neurčitú na čo si dať pozor pri vernostných programoch

Andrej nám na záver odovzdáva svoju radu:

“Tí, ktorí robíte marketing, majte na pamäti, že musíte byť transparentní a nastaviť svoje služby tak, aby ich činnosti čo najviac dbali na ochranu osobných údajov. Služby nastavte tak, aby fakty a osobné údaje boli úplne maximálne. V prípade kontroly treba byť pripravený, mať pripravené dobré argumenty a svoje činnosti vedieť rozumne obhájiť – prečo údaje zbierate, prečo ich chcete a čo s nimi chcete robiť.”