Juraj Šlesar pôsobí v Martinuse ako marketingový manažér. Vďaka jeho dlhoročnému pôsobeniu v oblasti predaja kníh sa v podcaste dozvedávame množstvo užitočných informácií nie len o tom, ako funguje proces vydania knihy, ale aj o tom, ako sa robí marketing pre, tak špeciálny produkt, ako sú knihy.
Vybrali sme pre vás top 5 myšlienok, o ktoré sa Juraj s nami podelil. Prečítajte si ich a navnaďte sa na podcast.
- Ak autor nie je sám presvedčený o tom, že jeho knihu by si mali prečítať všetci ostatní, tak by mal ešte popracovať na svojom umeleckom hnutí.
- Ešte na samotnom začiatku písania knihy by si mal každý autor zistiť, aký je potenciálny trh na jeho knihu, a teda asi koľko ľudí na Slovensku si jeho knihu kúpi. To platí predovšetkým pri odborných knihách.
- Marketing knihy robí zvyčajne vydavateľstvo.
- Juraj neodporúča robiť marketing knihy ešte pred tým, ako sa vydá.
- V Martinuse realizujú brandové kampane dvakrát do roka. Sú zamerané na ľudí, ktorí majú radi knihy. Cieľom nie je predaj, ale skôr zabaviť ľudí alebo podporiť ich radosť z čítania.
Juraj nám odporúča vytipovať si 2-3 autorov, ktorí naozaj vedia o čom píšu a hovoria. Ďalej nám radí si naštudovať základy marketingu, teóriu a nedať sa strhnúť rôznymi nadšenými článkami a trendami, pretože základy marketingu sa v zásade až tak nemenia. Okrem toho obzvlášť pre začínajúcich marketérov odporúča získať čo najviac praxe, pretože ak niekto chodí len do školy, tak odtiaľ nevyjde úplne pripravený na reálnu prax. Čím skôr sa do nej ponorí, tým to bude pre neho lepšie.