Miroslav Švec pracuje v prieskumnej a neuromarketingovej agentúre DICIO Marketing, ktorá sa zameriava na komplexný marketingový výskum, kvalitatívne výskumné metódy, neuromarketing a mapovanie emócií. V podcaste spolu rozoberáme zaujímavú tému – neuromarketing, o ktorom Mirec hovorí, že to nie je manipulovanie mysle, ale jej ovplyvňovanie a že je to efektívna cesta otvárania dverí do mysle.
Prinášame vám 5 najdôležitejších myšlienok, o ktoré sa s nami Mirec podelil.
- Myseľ nie je len mozog. Okrem mozgu je to všetko to, čo robili naši predkovia v minulosti, ale je to aj naše telo, ale aj prostredie, v ktorom momentálne sme.
- Správna komunikácia v marketingu by mala byť čo najjednoduchšia, mala by obsahovať najviac jednu informáciu a komunikovať cez emócie.
- My ľudia máme dvoch riaditeľov – racio a emócie. Emocionálna odpoveď je 3-krát rýchlejšia ako racionálna. Emocionálna odpoveď je nevedomá a sme na ňu schopní reagovať za 13 stotín sekundy, pričom najrýchlejšia racionálna odpoveď príde až po 40 stotinách sekundy.
- Vždy, keď si niečo kupujeme, tak to, čo si kúpime, buď hovorí ku nám, alebo o nás. V prípade, že to hovorí ku nám, cena nás bude viac ovplyvňovať a v prípade, že to hovorí o nás, budeme schopní zainvestovať do produktu a služby viac peňazí.
- Naše zmysly sa navzájom ovplyvňujú. Jeden zmysel opravuje a dopĺňa druhý. Je dôležité si uvedomiť, že keď dávame ľuďom informáciu, nikdy ju nemáme dávať len cez jeden zmysel, ale vždy sa máme snažiť osloviť niečo vnútri v tom človeku a zapojiť do toho čo najviac jeho zmyslov.
Mirec nám na záver necháva svoju cennú radu:
“Robte veci čo najjednoduchšie, komunikujte čo najjednoduchšie a dávajte si jednoduché ciele krok za krokom. Sústreďte sa na emóciu a emocionálne puto, pretože nie sme racionálne, ale cítiace bytosti a robte to tak, aby vaša značka išla cez pocity.”
Vypočujte si celý podcast o neuromarketingu a zistite, o čom neuromarketing je a ako môže pomôcť značke.