Ján Hudák a Alexandra Martináková pôsobia v prieskumnej agentúre Kantar, ktorá od roku 2006 robí prieskum Lifestyle. V prieskume sa skúma spoločnosť – ako vyzerá, ako sa jej darí, a to primárne z pohľadu spotrebiteľov.

V podcaste sa dozvedáme množstvo zaujímavých informácií. My sme pre vás vybrali tých 5 najlepších:

  1. Spoločnosť sa dá rozdeliť do segmentov, ktoré sú založené na psychologických typológiách ľudí. Zohľadňujú sa tam potreby ľudí, ich základné životné motivácie a orientácie na základe čoho sa správajú a rozhodujú. Rozoznávame 6 segmentov – dráči, rozumní, prostí, srdeční, bezstarostní a nespútaní ľudia.
  2. Je dôležité sledovať to, aká je naša spoločnosť a segmenty, aby značky a firmy vedeli oslovovať trh tak, aby to dávalo zmysel. Pomáha to uchopiť komunikáciu značiek, inovácie produktov a ďalšie dôležité faktory. Čo je však veľmi podstatné, pomáha to jasne smerovať stratégiu značiek.
  3. Ak sa značka rozhodne komunikovať na 1-2 segmenty, ktoré sú napríklad pri sebe, tak to neznamená, že nemôže byť ašpiratívnou značkou aj pre iné segmenty. Ide tam skôr o konzistentnosť komunikácie značky a toho, čo značka chce spotrebiteľovi povedať.
  4. V prieskume sa zistilo, že index spokojnosti Slovákov sa aj napriek aktuálnej situácií zvýšil. Táto spokojnosť, resp. rastúci index spokojnosti, je ťahaný rodinným životom. Dokonca sme spokojnejší aj ako Česi.
  5. Na svete existuje 16 až 17 megatrendov, pričom pod nimi rozumieme očakávania zo strany spotrebiteľov, ako majú byť naplnené ich potreby a túžby. Sú o tom, ako sa ľudia správajú a čo chcú, aby aj svet okolo nich robil. Na Slovensku ľudia reagujú najviac na megatrendy local love, ephemeral, betterment a better business.

Význam uvedených megatrentov nám prezrádzajú Saša a Janko v podcaste. Vypočujte si ho a zistite, akí my Slováci vlastne sme a čo na nás platí.

Na záver sa dozvedáme od Sašky a Janka radu, že je dôležité mať otvorené oči a dokázať sa pozrieť aj za hranice toho, čo normálne vnímame a vidíme. Radšej sa pozrieť na menej skutočností, ale tých relevantných a vytiahnuť z toho to podstatné. Dôležitá je potom aj disciplína a konzistentnosť.