Dominika Gaburová pôsobí v Tatra Banke ako brand manažérka na oddelení marketingovej komunikácie a Juraj Kováč je kreatívnym riaditeľom v agentúre This is Locco. V podcaste sa spolu rozprávame o Bejby Blue.
Ak ste doteraz ešte nepočuli o Bejby Blue, tak je to prvá digitálna osobnosť na Slovensku, ktorú stvorila dnešná digitálna doba. Je to digitálna speváčka, gamerka, fashionistka a osobnosť Tatra Banky. Osobne sa s ňou nestretnete, ale Bejby vám ukáže, že online prostredie prináša veľa možností na plnenie si svojich snov. Stačí sa iba nebáť a využiť ich. Bejby sa tento rok stala ambasádorkou Študentského účtu v Tatra banke.
Prinášame vám top 5 myšlienok z tohto inšpiratívneho podcastu:
- V podcaste si vysvetľujeme pojem digitálna osobnosť. Osobnosť značí niečo, čím je výnimočná, čo ju charakterizuje a čím vyniká jej prejav. Digitálna je práve preto, že ju nevieme stretnúť v reálnom svete, ale iba v tom digitálnom. Čiže je výnimočná, má svoj osobitý prejav, ale je dostupná verejnosti iba v digitálnom prostredí.
- Tvorba Bejby Blue nebola jednoduchá. Na začiatku si určili, že to bude žena. Následne stanovili charakter jej osobnosti. Potom si určili, kam ju chcú pozicionovať a z toho sa začala odvíjať jej tvár. V závere ju bolo potrebné vymodelovať.
- Bejby je pekným príkladom toho, ako sa dá vyhrať s brand kódom značky. Bejby si privlastnila modrú farbu, ktorá je nie len korporátnou farbou Tatra Banky, ale aj farbou roku 2020. Jej followeri si privlastnili emoji – modré srdiečka, ktoré jej posielajú v komentároch a správach. Je to symbolom súdržnosti Bejby Blue a jej komunity.
- Juraj nám rozpráva o tom, ako vznikol nápad vytvoriť digitálnu osobnosť. Tatra Banka vždy veľmi dobre vystihne dobu a náladu vo svete mladých. Pozreli sa na to, čo mladí riešia. Išli do štatistík a zistili, že sú neustále na mobile. Šli však do hĺbky a zistili, že tam nescrolujú a neťukajú len tak bezhlavo. Digitálny svet sa pre nich stal alternatívou k reálnemu svetu. Aj kamarátstva s ľuďmi, s ktorými sa nikdy nestretli, považujú za úplne rovnocenné, ako to je napríklad pri spolužiakoch. V digitálnom svete sa stávajú istými osobnosťami. Je to ten priestor, v ktorom sa môžu prejavovať, ukazovať sa a veľa z nich si vďaka tomuto digitálnemu ja vie plniť svoje sny.
- Bejby Blue nájdeme vo všetkých komunikačných kanáloch, kde sa nachádza jej cieľová skupina. Najsilnejším kanálom je Instagram, kde každodenne komunikuje. Na youtube je jej celá hudobná produkcia, covery pesničiek, vlastný track, ale aj livestreamy z gamingov. Nájdeme ju aj na spotify, kde robí playlisty a má aj svoj track. Sekundárnym a doplnkovým kanálom je Facebook. Mediálne využívajú aj Snapchat a dokonca bola aj na TikToku.
Vypočujte si celý podcast a inšpirujte sa tým, že nič nie je nemožné. Stačí mať len otvorené oči, byť inovatívny a možno sa vám podarí vytvoriť niečo tak špeciálne, ako je Bejby Blue.
V závere nám Dominika aj Juraj hovoria svoje rady v súvislosti s marketingom:
Dominika hovorí, že sa netreba báť skúšať robiť nové veci. To je to najdôležitejšie. Aj keď fungujú nejaké zaužívané koncepty, stratégie, ale niečo nové môže vždy prekvapiť a dostať iný, dobrý rozmer.
Juraj nám radí, že netreba robiť nudné veci, pretože marketing často skĺzne k overeným postupom. Veľa, hlavne malých, firiem sa bojí urobiť niečo väčšie. Ale treba si uvedomiť, že hlavne teraz, keď je všetko digitálne, kedy si nikto za 2 dni nespomenie, čo bolo vonku, je ten správny čas. Treba skúšať a urobiť odvážnu vec. Ak to nevyjde, tak opäť môžeme ísť tou nudnou klasickou kampaňou.