Marián Hornyák, ktorý je marketingovým manažérom Bory Mall, nám v podcaste približuje marketing nákupných centier. V podcaste sa dozvedáme, ako funguje zákulisie obchodných centier, ich marketing a aj to, ako je možné dostať svoju predajňu do obchodného centra.

Top 5 najlepších myšlienok, ktoré zazneli:

  1. „Gastro is the new black“ – aj takto pomenoval Marián zmenu spotrebiteľského správania. V poslednej dobe sa práve gastro stalo najviac rozvíjajúcim sa odvetvím v obchodných centrách. Dnes to už nie je len o tom, že ľudia prídu a nakúpia si len to potrebné. Nákupné centrá sa pre nás stali priestorom na trávenie voľného času.
  2. Marketing nákupného centra je o zákazníkoch, ale aj nájomcoch. Úlohou marketingového manažéra nie je ani tak zaplniť obchody, ako zaplniť chodby pred obchodmi, a teda doniesť zákazníka do centra. To, ako sa budú medzi sebou značky prekrikovať, kto osloví zákazníka, je už na nich.
  3. Nákupné centrum je živý organizmus, ktorý neustále žije.  Preto sa stále treba prispôsobovať jeho potrebám. Marián hovorí o tom, že nákupné centrum musí dať zákazníkom dôvod, prečo by mali prísť práve do ich nákupného centra. To môže byť práve tou ich odlišnosťou. Aj keď na pohľad to môže vyzerať tak, že nákupné centrá riešia to isté, v Bory Mall riešia svoj pozicioning. Majú svoj priestor, ktorý veľmi dobre poznajú, v ktorom sa cítia dobre a sú v ňom najlepší. 
  4. Na Slovensku sú nákupné centrá veľmi populárne a stále ich pribúda. Slovensko je preto jednou z krajín s najväčším počtom obchodnej  plochy na obyvateľa. Marián hovorí, že podľa neho je to tak kvôli slovenskej nature. My Slováci máme radi spoločenský status a chceme byť videní. Rýchlo sme sa udomácnili v nákupných centrách, a aj preto boli posmelené projekty na výstavbu ďalších a ďalších nákupných centier.
  5. Core biznisom nákupného centra nie je predaj, ako si to väčšinou verejnosť myslí, ale prenájom obchodných priestorov. Na konci dňa je cieľom mať obsadené a výnosne prenajaté obchodné priestory. Aby to vedeli dosiahnuť, musia podporovať aj tých, ktorí v ich priestore fungujú.

A čo by Marián poradil všetkým, ktorí sa pohybujú v oblasti marketingu?

Podľa Mariána je nevyhnutné vedieť pohotovo reagovať a nebáť sa vystúpiť z naučených rovníc. Dôležitá je kreativita a sloboda v tom, že môžeme skúšať. Dnešná doba ovplyvnila aj to, že z produktových a predajných cieľov sa na stôl dostali aj iné posolstvá a postoje značiek, ktoré oslovujú ľudí na hlbšej úrovni. Toto sú podľa Mariána tie najdôležitejšie esencie rozhodovania ľudí, ktoré ovplyvňujú to, ku ktorej značke sa ľudia rozhodnú prikloniť. Dôvodom je to, že im to ostáva hlbšie v mysli, a tým pádom ich to aj viac ovplyvní. Marián dodáva, že ľudí viac priťahujú značky, ktoré ,,páchnu človečinou“.