Petra Toth je na Slovensku známou šperkárkou a dizajnérkou. Už viac ako 15 rokov tvorí krásne šperky pod vlastnou značkou, v ktorých pretvára slovanské ornamenty do modernej podoby. Petra nie je marketérkou, no v mnohých situáciách sa riadi intuíciou, ktorá je podľa nej predpokladom úspechu.
Ak po niečom skutočne túžime, máme si ísť za tým, čoho dôkazom je aj Petrin príbeh. V podcaste sa dozvedáme zaujímavé momenty Petrinej cesty k úspešnej značne. My sme vybrali top 5 myšlienok:
- Každý manažér by mal raz dospieť k tomu, že príde čas, kedy bude musieť veci delegovať. Je veľa šikovnejších ľudí ako on sám, ktorí dokážu konkrétnu pozíciu vykonávať lepšie a manažér by mal ostať už len kormidelníkom toho celého. Keď získa správnych ľudí, potom sa aj veci zefektívnia.
- Petra hovorí, že na začiatku robila chybu, ktorú robí mnoho umelcov doteraz. Mnoho z nich tvorí vo vlastnej bubline, genialite a nerozumejú, prečo ostatní nechcú kupovať ich produkty a nerozumejú ich umeniu. Netreba však zabúdať, že umenie nerobia pre seba, ale pre iných ľudí.
- Petra vyrába a predáva šperky, no v konečnom dôsledku nejde len o nich. Niekedy sa ženy tešia z otvárania krabičky viac, ako zo samotného šperku, preto venujú veľa času práve dizajnovaniu krabičky. Dôležitý je celý zážitok a ako Petra hovorí, vďaka šperkom rozdávajú radosť, šťastie aj zážitok.
- Petra časom prišla na to, že treba pracovať aj s ľuďmi. Rozmýšľala nad tým, ako sa im čo najviac priblížiť, a tak spravila VIP klub. Ľuďom, ktorí sú v ňom, chcela dať nejaké privilégium, a tak im osobne predstavila šperky a sľúbila im, že vždy, keď bude niečo nové, budú vedieť o tom ako prví.
- Petra svoju značku vždy stavala na nej a aj preto nesie jej meno. Hovorí, že jej to uľahčilo prácu, pretože oveľa ľahšie sa komunikuje veci, keď je to postavené na konkrétnom človeku.
Petra sa za 15 rokov budovania značky naučila to, že sa netreba vzdávať, pretože z 10 pokusov môže vyjsť len 1. Musíme si veriť, zotrvať, neustále sa zlepšovať, no netreba zabúdať na pokoru. Na záver sa s nami Petra delí ešte o jednu radu, a to aby sme neklamali a aby to, čo predstavujeme bola pravda. Zákazníci veľmi rýchlo vycítia, čo pravda je a čo nie je. Základom je úprimnosť a transparentnosť.