#95 Svet PPC reklamy

#95 Svet PPC reklamy

Pavol Adamčák je spoluzakladateľom Dexfinity a nástroja MagicScript, ktorý prostredníctvom inteligentného algoritmu zefektívňuje PPC reklamu. A práve o PPC reklame sa v podcaste rozprávame s Pavlom. Vysvetľujeme si to, čo je to ppc reklama, kde všade sa využíva, ale pozeráme sa na ňu aj z pohľadu spolupráce s agentúrou. Pavol nám dokonca odporúča, ako si nastaviť tento vzťah.

V dnešnom hardsellovom svete na nás vyskakujú reklamy z každej strany, ktoré sa nám snažia niečo predať. Vidíme reklamu na googli, na facebooku, textovú, či bannerovú reklamu. Aké je však pozadie týchto reklám? To sa dozviete v podcaste. My sme vybrali top 5 myšlienok, ktoré odzneli v podcaste.

  1. Google nie je „push advertising“. Nepredáte tam to, čo vy chcete predať, ale to, čo ľudia hľadajú. Je to dopytom orientovaná reklama, kde najprv musí vzniknúť dopyt, ľudia to musia fyzicky hľadať. Cez ppc reklamu sa potom spojí existujúca potreba s konkrétnym eshopom, firmou, alebo ich produktom, službou.
  2. Najhlavnejšou formou ppc reklamy je textová reklama na Google. Potom sú to veľké stránky, ako sociálne médiá, alebo mediálne portály, kde každá z týchto stránok si určuje svoje formáty, kde patria obrázkové, bannerové, displayové, pohyblivé, alebo video formáty. Dôležité však je vychádzať z podstaty toho, čo chcete povedať, komu to chcete povedať a tomu prispôsobiť aj formu reklamy.
  3. Remarketing je forma reklamy, ktorá sa dá využívať veľmi efektívne. Dokážeme cez ňu pripomínať nedokončený košík, presvedčiť k ďalšiemu nákupu, ale dá sa však aj zneužívať. Je dobré remarketing používať, ale treba brať na zreteľ, aby tým človek nebol nasýtený, ale aby mu to slúžilo ako dobrá pripomienka.
  4. Neplatí to, že čím viac peňazí dáte do reklamy, tým viac aj predáte. Každá platforma má nejaký strop, ktorý je definovaný užívateľmi platforiem. Nad určitú hranicu dokážete v platformách minúť neefektívne veľa.
  5. Pavol hovorí, že v ich agentúre Dexfinity majú nastavený budget s agentúrou do 2 častí, a to cez kombináciu paušálu a variabilnej odmeny. Práve tá súvisí s dosiahnutým výsledkom.

Pavol nám radí, že keď ideme robiť ppc reklamu, máme si dať pozor na niekoľko vecí. V prvom rade treba mať dopredu nastavený cieľ a ak firma spolupracuje s agentúrou, je veľmi dôležité odkomunikovať jej aj svoje očakávania. Keď investujete 1000€ do reklamy, ako sa vám to má vrátiť? Okrem toho je dôležité, aby sa aj klient vzdelával elementárnym spôsobom, aby tam nebol obrovský rozdiel, alebo bariéra medzi tým, čo hovorí špecialista a čomu on rozumie. Treba mať základ, aby sa aj on vedel rozhodovať.

A čo nám Pavol odkazuje na záver?

Vzdelávajte sa a čítajte. Ak nemáte čas na vzdelávanie, alebo ho máte málo, treba rozmýšľať nad akoukoľvek formou vzdelávania, ktorá sa dá „vtesnať“ do vášho času a aktivít, a tak využívať čas efektívne. Ak napríklad cestujete veľa autom, môžete popri tom počúvať podcast, alebo audioknihu.