Viete, aký obsah by ste mali publikovať na Instagrame a na čo by ste sa pri tvorbe mali zamerať? V tejto časti si povieme, aké rozdiely sú medzi jednotlivými formátmi a aj to, prečo sú Reelska najideálnejšie, ak sa chcete zamerať na nových followerov.

Podcast vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk a moderuje ho Andrea Liszkai.
A ak by ste sa chceli dozvedieť rôzne zaujímavosti zo sveta značiek, sledujte profil Marketingová päťminútovka na Instagrame či Tiktoku. https://www.instagram.com/marketingova_patminutovka/ https://www.tiktok.com/@marketingovapatminutovka

[00:00:06.310] - Andrea Liszkai
Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú. Exkurzia sociálnymi sieťami pokračuje. Moje meno Andrea Liszkai. Vy počúvate Marketingovú päťminútovku, ktorá vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk. A dnešnou témou je Instagram a jeho špecifiká. Pár zaujímavostí na úvod. Na Instagrame je jeden a pol milióna Slovákov a od roku 2022 tvoria väčšinu publika Instagramu mileniáli alebo generácia Z.  
[00:00:43.810] - Andrea Liszkai
V čom sa líši Instagram od Facebooku? Je to hlavne vizuálnosť. Nasleduje dĺžka copy v príspevkoch, neklikateľné odkazy, čiže ak napíšete nejaký status a umiestnite tam odkaz, ten odkaz bude neklikateľný. Preto využívajte bio, prípadne stickery s odkazom, ktoré sú umožnené v rámci Stories. A keď už sme pri tých storičkách, spomeňme aj Reelsy, ktoré majú extrémnu silu. Čo sa týka formátov, opäť banner - jedna k jednej, carousel, ktorý môže mať 10 okienok, teda 10 políčok, video, Reelska a storíčka.  
[00:01:21.340] - Andrea Liszkai
Povedzme si kľúčové ukazovatele, ktoré by ste mali sledovať, ak publikujete obsah na Instagrame: počet reakcií, počet komentárov, počet odoslaní do DM, počet uložení. Na tento ukazovateľ sa veľmi často zabúda, ale je veľmi dôležitý, pretože vidíte, že ste vytvorili tak hodnotný obsah, že si ho ľudia uložili, lebo sa chcú k nemu neskôr vrátiť a návštevy profilu z príspevku. Instagram už nie je iba o fotke. CEO Instagramu potvrdil, že trendy sa budú uberať smerom k videám. Preto väčšia časť obsahu, ktorú budete tvoriť, by sa mala zamerať práve na vertikálne a dynamické formáty, ktoré sú čoraz obľúbenejšie.  
[00:02:02.830] - Andrea Liszkai
Preto si poďme povedať niečo o Reelskach. Reelska patria medzi najväčších konkurentov TikToku. A práve vďaka nim chce samotný Instagram TikToku konkurovať. Z toho dôvodu je to momentálne najdôležitejší formát obsahu, ktorý má najvyšší organický dosah a najväčší potenciál. Vidíte, hneď máme tu niekoľko naj. Čiže Reelska sú najdôležitejšie, najvyšší organický dosah a najväčší potenciál.  
[00:02:32.380] - Andrea Liszkai
Tvorba Reelsiek vôbec nemusí byť taká náročná, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Na strih Reelsiek využite napríklad aplikáciu CapCut. Alebo na Instagrame sledujte ReelsTips, kde máte niekoľko šablón, ktoré môžete využiť, a zároveň vám dávajú rôzne tipy a triky na najpopulárnejšiu hudbu a podobne.  
[00:02:53.560] - Andrea Liszkai
Poďme sa teraz pozrieť na ďalší zaujímavý formát na Instagrame a tým je Stories. Stories je ideálny formát na interakciu s vašimi fanúšikmi. Môžete sa ich pýtať na názor, dávať im rôzne kvízy a jednoducho sa s nimi zbližovať. Preto využívajte rôzne nálepky, ktoré vám Storička ponúkajú, akými sú ankety, posuvníky, kvízy a podobne. Pridávajte lokácie, kde sa nachádzate a pokojne aj hashtagy.  
[00:03:25.060] - Andrea Liszkai
A už keď sme pri tých hashtagoch, vedeli ste, že o 12,6 % viac engagementu majú posty, ktoré obsahujú aspoň jeden hashtag? Trápite sa často s tým, aké ešte hashtagy napríklad máte dať k svojim postom? Dám vám jeden tip, volá sa to Display purposes. Je to bezplatný nástroj, pomocou ktorého môžete hľadať inšpiráciu na hashtagy. Po zadaní hashtagu vám zobrazí ďalšie, veľmi často používané. Zo stránky si ich môžete rovno skopírovať, podľa potreby zmeniť a používať.  
[00:03:56.500] - Andrea Liszkai
A keďže Stories majú výhodu a vlastne aj nevýhodu v tom, že po dvadsiatich štyroch hodinách zmiznú, môžete tie najdôležitejšie a najzaujímavejšie informácie zo Stories dať do profilu, kde vytvoríte highlighty a tie si rozdelíte podľa jednotlivých kategórií.  
[00:04:13.000] - Andrea Liszkai
Takto sa vždy ľudia môžu vrátiť k tomu, čo ich zaujímalo. A ak rozmýšľate, aký obsah máte na Instagram tvoriť, tak určite sú to Reelska, aby ste zasiahli čo najviac nových ľudí, a Storička, aby ste interagovali so svojimi followermi. Moje meno je Andrea Liszkai a v ďalšej časti si povieme o TikToku. Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú.