Vedeli ste, že David Ogilvy a Einstein majú niečo spoločné? Práve v dnešnej dobe je mimoriadne dôležité pristupovať k tvorbe kampaní kreatívnym spôsobom. Žijeme totiž v pretlaku značiek a obsahu a iba to, čo je originálne, dokáže upútať pozornosť. Zároveň kreatívny prístup dokáže poskytnúť konkurečnú výhodu.

Tento podcast vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty. sk a moderuje ho Andrea Liszkai.

[00:00:03.990] - Andrea Liszkai
Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú. Čo má spoločné David Ogilvy a Einstein? Obaja vedeli, že kreatíva je to najdôležitejšie. David Ogilvy totiž povedal - to, čo spotrebiteľov prinúti ku kúpe alebo nekúpeniu produktu, je obsah vašej reklamy, nie jej forma. A Einstein vytvoril E = mc² a ani len netušil, ako sa tento zákon dá uplatniť aj v marketingu. E je efektivita, M sú médiá a C je kreativita na druhú. Moje meno je Andrea Liszkai. Vy počúvate Marketingovú päťminútovku, ktorá vzniká v spolupráci s portálom skpodcasty.sk a dnešná téma je: prečo je kreatíva v marketingu dôležitá.  
[00:00:56.370] - Andrea Liszkai
Obzvlášť v dnešnej dobe je kreatíva to najdôležitejšie práve preto, že o pozornosť ľudí bojuje nekonečná ponuka obsahu, nekonečná ponuka značiek a mnoho ďalších vecí. Pri dosahovaní výsledkov je rozhodujúce nájsť originálny, nezvyčajný alebo iný spôsob, ako naplniť potreby a túžby či motivácie cieľového publika. Teraz si povieme niekoľko dôvodov, prečo je kreatíva dôležitá. Prvý dôvod: vyčnievanie z davu. Kreatíva je kľúčová pri odlíšení vašej značky, produktu alebo služby od konkurencie.  
[00:01:30.570] - Andrea Liszkai
Je oveľa pravdepodobnejšie, že originálny obsah upúta pozornosť potenciálnych zákazníkov, nové kreatívne nápady a zaujímavo odkomunikovaný obsah, samozrejme, ak sú zakorenené v potrebách, želaniach a motiváciách cieľovej skupiny, vyniknú a poskytnú vám konkurenčnú výhodu. Tiež je väčšia šanca, že si ho zapamätajú ľudia, ktorí si ho prezerajú, čítajú či interagujú s ním.  
[00:01:56.670] - Andrea Liszkai
Druhý dôvod - budovanie emocionálneho spojenia so zákazníkmi. Emócie zohrávajú dôležitú úlohu pri presviedčaní zákazníkov, aby urobili nákupné rozhodnutie a pri budovaní spojenia so spoločnosťou a jej značkou. Keď marketingový obsah kreatívne využíva emócie zákazníkov, je oveľa pravdepodobnejšie, že bude účinný. Štatistiky hovoria, že deväťdesiatpäť percent nákupných rozhodnutí je podvedomých, a že pri marketingu produktu je najúčinnejšie zamerať sa na podvedomie.  
[00:02:28.410] - Andrea Liszkai
Tretí dôvod - pomáha budovať povedomie o značke. Kreatívny marketing pomáha budovať povedomie. Prečo je to dôležité? Opäť, štúdie ukázali, že povedomie o značke vedie k viacerým zákazníkom a vyšším predajom. A, samozrejme, na to nepotrebujeme ani štúdie. Stačí nám sedliacky rozum. Čím viac ľudí o vás vie, tým je väčšia šanca, že od vás nakúpia. Budovať povedomie vám pomáhajú aj signály značky, o ktorých sme si hovorili v časti Hodnota značky. Tak šup si vypočuť, ak ste si to ešte náhodou nepustili.  
[00:03:00.270] - Andrea Liszkai
Ďalším dôvodom je ten, že dobrá kreatíva šetrí vaše náklady. V nedávnej štúdii spoločnosti Nielsen Catalina Solutions o účinnosti reklamy bola kvalita kreatívy určená ako najdôležitejší faktor, ktorý riadi predaj. 47 percent ľudí uviedlo, že kvalita reklamného textu a kreatíva boli tým najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní o interakcii s reklamou značky.  
[00:03:25.950] - Andrea Liszkai
Ďalšou výhodou dobrého obsahuje či oveľa pravdepodobnejšie, že sa bude zdieľať a šíriť organicky. Väčšine ľudí totiž neprekáža zdieľať obsah značky, keď je pútavý, inovatívny alebo informatívny. Tu si zapamätajte jednu vec. Nepotrebujete milión, stačí vám miliónový nápad. A posledný bod - lepšie prepojenie s cieľovou skupinou. Relevantný a pútavý obsah vám pomôže získať srdcia, lajky a mysle zákazníkov a posunie vás na vrchol ich nákupného zoznamu.  
[00:03:57.870] - Andrea Liszkai
Spotrebitelia chcú zážitok z reklamy prispôsobený ich záujmom. 71 percent respondentov v prieskume spoločnosti Adlucent preferovalo reklamy prispôsobené záujmom a nákupným zvyklostiam. Zistilo sa tiež, že prispôsobené reklamy zvyšujú zapojenie, pričom ľudia takmer dvakrát častejšie prekliknú na reklamu s neznámou značkou, ak bola reklama prispôsobená ich preferenciám.  
[00:04:27.390] - Andrea Liszkai
Ak si máte zapamätať z tejto časti aspoň jednu vec, zapamätajte si Einsteinovu rovnicu, ktorá znie E = mc², kde C na druhú je kreatíva. A to hovorí úplne za všetko. Moje meno je Andrea Liszkai a ja sa už teraz teším na ďalšiu Marketingovú päťminútovku s vami, kde si povieme, ako vytvoriť kreatívnu kampaň. Marketingová päťminútovka, jediná päťminútovka, v ktorej sa vedomosti netestujú, ale získavajú.