Toto je pomerne časté odporúčanie zadávateľov pre reklamnú produkciu. Tento rok je podľa Michala Hlavačku, ktorý je šéfom Protosu a prezidentom Asociácie reklamných producentov, je častou prioritou cena. Mnohí zadávatelia netočia nové spoty iba obnovujú staršie. "Riešili sme, čo máme robiť, keď agentúrne zadanie, scenár a predstavy presahujú možnosti klientovho budgetu. Teda, že kreatíva bola viac ambiciózna. Toto je pomerne častý problém."

Producenti pred rokom spísali memorandu o tendrovaní. Aké reakcie dostali od zadávateľov a reklamných agentúr? "Zadávatelia nám už viac rozumejú. Väčšina produkcií potvrdila, že prišlo k zlepšeniu, že vnímajú veľký posun, a že dokonca väčšina zadávateľov dodržiava memorandum."

V rozhovore s Michalom Hlavačkom sa ešte dozviete:

Aké zmeny by ešte viac pomohli efektívnejšiemu tendrovaniu reklamnej produkcie? Čo je to chemistry call a prečo by mohol občas nahradiť písanie režisérskeho treatmentu? Prečo Slovenská asociácia reklamných producentov vstupuje do Európskej asociácie? Čo do reklamnej produkcie prináša AI?