Farmaceutické firmy podporujú lekárov účasťou na vzdelávacích akciách – kongresoch, či už na Slovensku alebo v zahraničí. Aj keď by to mohol niekto vnímať ako výlet, spojený s lyžovačkou alebo kultúrnym podujatím, radšej na to ani nemyslite. Podľa zákona je podpora lekára na vzdelávaní zo strany farmaceutickej firmy vnímaná ako reklama lieku a preto musí byť všetko zabezpečené správne. Podpora nie je odmena za predpisovanie liekov, nemôže to byť spoločenské podujatie a rovnako nemôže ísť napríklad gynekológ na kongres pre zubárov, pokiaľ spolu ochorenia nesúvisia. Dať lekárovi vreckové na cestu, toto nech firma ani neskúša. Ideálne je podporu nastaviť v rámci grantového programu a stanoviť podmienky podpory. Ako byť „safe“, čo sa týka podpory lekárov na kongresoch sa dozviete v dnešnom podcaste zo série PharmaUpdate. Moje meno je Maroš Černý a budem sa rozprávať s JUDr. Ivanom Humeníkom, PhD. z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS. Prajem vám pohodové počúvanie.