Verili by ste tomu, že rallye, dokonca do vrchu, sa dá jazdiť aj na úplne malých autách? Presne toto si vyskúšal novinár, publicista a dnes populárny influencer Rasťo Chvála. Okrem toho si vyskúšal rallye na Seate, Suzuki, Mitsubishi, ale jeho srdce si získal hlavne Peugeot. 

Netreba byť ale naivný, rallye je živobytím iba pre zopár vyvolených šťastných chlapcov. Niektorí sú platení tímami, iní iba sponzormi. Ako sa dá vlastne zohnať pretekárske auto? Buď si ho zostrojíte doma v garáži alebo si ho zoženiete za veľa peňazí v požičovni. „Môžete ísť na to aj tak ako my, dostal som za úlohu vytiahnuť značku Peugeot mediálne hore, oni kúpili tri autá a dôverovali mi. Bol som ich jazdcom,“ prezradil v rozhovore pre podcast PodCars.  

V najvyššom leveli funguje rallye podobne ako Formula 1 a točí sa v nej reálny biznis. „Šofér drží volant, ovláda auto vo vysokej rýchlosti, ale spolujazdec je absolútnou súčasťou posádky. Bez spolujazdca nedokážete nič, neviete kadiaľ a ako ísť a už vôbec nie tak rýchlo. Celá rallye je organizovaná a všetko má na starosti spolujazdec.“

Ako prebieha casting na spolujazdca? Musia v aute sedieť zákonite dvaja výborní kamaráti? Existujú aj profi spolujazdci? Alebo je dvojica výsledkom náhody?

Zákulisie a pravidlá rallye nám priblížil skúsený jazdec a výborný rozprávač Rasťo Chvála. „Rallye je obrovskou školou pokory. Nesmiete v nej nič brať na ľahkú váhu.“