GymBeam ako jeden z pomerne mála SK e-shopov raketovo rástol aj v roku 2022, kedy prišlo k ochladeniu dopytu na e-commerce trhu. Kľúčom je diverzifikácia tržieb vďaka expanzii, vlastné produkty a najmä špičkové riadenie celej firmy aj marketingového oddelenia. GymBeam len v rámci performance marketingu pracuje s rozpočtom na SK pomery neuveriteľných 500 000+ EUR mesačne. O tom, ako v GymBeame pristupujú k riadeniu výkonnostného marketingu, ako pristupujú k atribúcii a ako im performujú jednotlivé kanály, nášmu Michalovi porozprával Martin Anderko, Head of Performance v GymBeame.  

V rozhovore sa dozviete:  
0:45 Martin Anderko predstaví svoju pozíciu Head of Performance v GymBeam
01:58 Aká je marketingová stratégia, kľúčové piliere v GymBeam a akým spôsobom sa riadi celý marketing?
03:20 Aké náklady sú premietnuté do marže?
04:10 Aké kľúčové kanály sa využívajú v performance marketingu?
05:15 Ako pristupuje GymBeam k atribúcií? Ako sa vyhodnocuje efektivita jednotlivých kanálov?
07:42 Ako sa vyhodnocujú impresné dáta?
09:10 Aké základné metriky dosahuje GymBeam (miera konverzie a priemerná hodnota objednávky) v priemere za všetky trhy?  
10:31 Aká je hodnota marže na jednu objednávku?  
11:05 Akým spôsobom investuje GymBeam do  performance vs. brandových kampaní a či rozdeľujú ešte tieto kanály?
13:15 Aktuálne na koľkých trhoch inzeruje GymBeam?
13:35 Mesačne koľko spenduje na perfomance marketing?
13:50 Sú dôležitejší nový zákazníci alebo retencia existujúcich? Čo najlepšie funguje pre zvyšovanie lifetime value zákazníkov?
16:23 Ako je riadený performance marketing (z inhouse alebo sa využívajú externé agentúry)?
17:40 S akými najväčšími výzvami sa stretol Martin Anderko v performance marketingu?
18:52 Ako rozlišujú stratégiu rastu na dominantných vs. nových trhoch?
20:47 Ako ovplyvňuje problematika cookies, cookie lišty, a ako to komplikuje analytiku v performance marketingu?
20:36 Aké percento užívateľov je autorizovaných a akú úlohu zohrajú v budúcnosti?
20:54 Aký je primárny cieľ venovať sa aktívne na Marketplace? Aká je motivácia a aké sú riziká?
28:35 Aký podiel na celkovom obrate budú tvoriť Marketplace v horizonte 3-5 rokov ?
29:17 Aké sú úlohy tímu Martina Anderku pre automatizáciu? 34:20 Aké sú ciele marketingového oddelenia na rok 2023, a ktoré kanály/trhy by mali byť tento rok kľúčové?
36:05 Aká je miera konverzie na nových trhoch a aké kanály sú najziskovejšie?
37:37 Akým spôsobom sa vzdeláva/rozvíja po odbornej ale aj osobnej stránke Martin Anderko a aké prípadné zdroje odporúča?  

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.      
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.          
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.