Muziker tento rok oslavuje 25 rokov od založenia a má tak už za sebou veľmi bohatú históriu. Za toto obdobie sa Muziker vypracoval na 80 mil. EUR obratu a 350+ ľudí, pričom jedným z kľúčových dôvodov je aj silný development tím, ktorý ma aktuálne 40 ľudí a je silno previazaný s ostatnými divíziami v rámci firmy. Kľúčovou postavou development tímu je jeho CTO Ondrej Proksa, ktorého príbeh je zaujímavý tým, že sa z externého dodávateľa e-commerce platformy po čase stal so svojim tímom internou súčasťou Muziker-u a dnes významne ovplyvňuje smerovanie celej firmy. Nášmu Michalovi v rozhovore prezradil, ako sa to celé udialo, na prečo je práve development kľúčový z hľadiska ďalšieho rastu firmy, ale zhodnotili spoločne aj rok 2022, ktorý nebol z hľadiska finančných výsledkov úplne ideálny.

V rozhovore sa dozviete:

00:52 Na finančných výsledkoch Muzikeru za rok 2022, je vidno výrazný pokles zisku aj obratu. Čím to bolo spôsobené a aké opatrenia prijali, aby tento rok dopadol inak?
02:54 Ako sa z dodávateľa riešenia stal CTO Muzikeru a celkovo ako sa po technickej stránke vyvíjal Muziker za posledných 5-6 rokov?
09:05 Ako prebiehalo rozhodovanie v roku 2017, či ísť do custom riešenia alebo napr. Magento, ktoré kritériá najviac zavážili a urobili by dnes rovnaké rozhodnutie?
12:38 Koľko ľudí aktuálne pracuje v DEV tíme, ktoré oddelenia tam spadajú a ktoré všetky oblasti riešia?
22:35 Veľkou témou posledných rokov je atribúcia a teda schopnosť správne identifikovať zdroje konverzií a na základe toho optimalizovať MKT výdavky? Aký je prístup v tomto smere a čo všetko robia v Muzikeri, aby získali čo najviac dát o konverziách?
26:27 Ktoré hlavné MKT/analytické nástroje využívajú a v čom vidia ich najväčšiu hodnotu?
32:26 Ako z hľadiska obratu/zisku performujú jednotlivé produktové kategórie či krajiny a aký je dlhodobý trend?
35:24 Ktoré MKT kanály najlepšie performujú z hľadiska obratu/zisku a ako sa to líši medzi jednotlivými krajinami?
39:57 Tento rok oslavujú 25 rokov, aká je ich stratégia z hľadiska odlíšenia sa od top hráčov ako Alza či Mall a akým spôsobom ju presadzujú? Aké strategické výhody im dáva vlastný silný DEV tím?
45:33 Aký je ich prístup k marketplace-om, na ktorých sú/budú aktívni a podľa čoho sa rozhodujú, do ktorých sa zapojiť?
47:50 Aký bude podľa Ondreja dlhodobý trend v e-commerce z hľadiska technického/technologického riešenia e-shopov, čiže krabice vs. open-source vs. custom vývoj vs. headless…, aké vidí trendy v tomto smere?
54:40 Ako vidí Ondrej dlhodobý vývoj v e-commerce v EÚ zo strategického hľadiska, ako sa podľa neho bude vyvíjať celý trh počas najbližších 3-5 rokov? Aké typy e-shopov, prípadne biznis modelov budú úspešné a ktorým naopak hrozí "vyhynutie"?

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.youtube.com/pricemaniaacademy⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.pricemaniaacademy.sk/blog⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.          

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠https://www.ecommerce-katalog.sk⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.