„Ponuka od Igora Matoviča našu situáciu nerieši. Pôžičky si dnes vieme požičať v komerčných bankách za podobné úrokové sadzby, ktoré sa blížia k nule. 25 miliónový výpadok paralyzuje celý Dopravný podnik nielen v Bratislave.

Výpadok je hrozivý, ten rozdiel sa už nedá vykryť bez pomoci. Pokiaľ nepríde finančná pomoc od štátu, budeme musieť siahať na kvalitu MHD, rušením spojov, alebo budeme musieť zintenzívniť mieru prepúšťania,“ hovorí predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Martin Rybanský o návrhu ministra financií pre dopravné podniky, kde by štát dal podnikom pôžičku.

Dopravný podnik Bratislava je v strate 25 miliónov eur a od júla ohlásil aj nové ceny lístkov.

„Zdražujeme jednorazové lístky, 30 minútový lístok zostáva na svojej pôvodnej miere, 90 centov. Rapídne sa zlacňuje ročná električenka. Kolegovia na magistráte už vymýšľajú spôsob ako sprístupniť ročný lístok pre rodiny. Možno nejaká forma predaja na splátky alebo iného zvýhodnenia,“ dodáva Rybanský.

Bude pokračovať štrajk MHD v Bratislave? Bude električka pred SND? A ako bude vyzerať MHD v Bratislave o desať rokov? Vypočujte si rozhovor Zuzany Kovačič Hanzelovej s riaditeľom Dopravného podniku Bratislava Martinom Rybanským.

Ak máte pre nám spätnú väzbu, odkaz alebo nápad, napíšte nám na [email protected]

Všetky podcasty denníka SME nájdete na sme.sk/podcasty

Podporte vznik podcastu Rozhovory ZKH a kúpte si digitálne predplatné SME.sk na sme.sk/podcast

Odoberajte aj denný newsletter SME.sk s najdôležitejšími správami na sme.sk/suhrnsme

Ďakujeme, že počúvate podcast Rozhovory ZKH.