Viac pasažierov, viac áut. Takto už niekoľko rokov vyzerá na letiskách v Európe. Na londýnskom letisku Stansted sa to však pokúsili zmeniť.
Ako teda bude vyzerať parkovanie na letiskách v budúcnosti? A dočkáme sa podobného konceptu aj na Letisku Milana Rastislava Štefánika v Bratislave?
Aj na tieto otázky hľadal odpoveď Marek Poracký s Petrom Kálmánom, vedúcim sekcie auto.sme.sk

Správy v podcaste
Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň. Svoje meno dostane zrejme po staršom koncepte Ceedu kabriolet – XCeed. Auto bude mať dĺžku 4 390 milimetrov, bude teda o 80 milimetrov dlhšie ako 5-dverový Ceed hatchback. Malo by ísť o podobný recept na crossover, aký ponúka Ford pri Focuse Active. Nový štýlový crossover sa bude vyrábať v žilinskom závode kórejskej automobilky Kia.
Škoda Auto do konca roka 2022 uvedie na trh 30 nových modelov, z nich desať bude elektrických a plug-in hybridy. Za to česká automobilka preinvestuje viac ako dve miliardy eur. Najprv Škoda ukáže na marcovom autosalóne v Ženeve koncept elektrického SUV, v máji v Bratislave ukáže inovovanú Škodu Superb. Vôbec po prvýkrát bude mať hybridný pohon, teda kombináciu elektrického a spaľovacieho motora.
Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé. Ide o hranatý elektromobil, ktorý meria iba 2,5 metra na dĺžku a 1,5 na výšku. Pohodlne odvezie dvoch ľudí aj s trochou batožiny. Automobilka zaujímavo vyriešila nastupovanie do vozidla – vodičove dvere sa otvárajú proti smeru jazdy, spolujazdec nastupuje štandardne.
Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut. Dôvodom sú bezprecedentné zmeny v globálnom automobilovom priemysle. O prácu sa tak musí obávať približne 3 500 zamestnancov. Prvá výroba motorov značky Honda sa v britskom závode Swindon spustila v roku 1989. Prvá Honda vyrobená v Spojenom kráľovstve zišla z linky v roku 1992, išlo o model Accord.
Nemecký výrobca luxusných automobilov Audizruší desať percent manažérskych pozícií, aby znížil náklady. Firma chce do roku 2022 ušetriť asi 15 miliárd eur. Zároveň chce investovať masívne peniaze do elektromobility a autonómneho riadenia. Do roku 2023 tak chce preinvestovať 14 miliárd eur. Hrozí totiž, že by mohla v rámci koncernu Volkswagen prísť o pozícii vývojového centra.