"Na písanie som nemal talent, bol som podpriemerný copywriter. Bol som ako jednooký medzi slepými. Ostatní boli veľmi zlí a ja som iba trochu zlý," hovorí s úsmevom o svojich začiatkoch Matej Valo.

V agentúre Elite/Monday Lovers začínal ako account manager a postupne k tejto pozícii pridával aj kreatívu. Nakoniec sa stal kreatívnym riaditeľom a získal viacero cien. Táto cesta trvalo viacero rokov a sprevádzalo ju neustále vzdelávanie.

"Kurzy takmer neexistovali. Začal som knihami o marketingu a copywritingu, no nebolo to veľmi efektívne z hľadiska času. Postupne som prešiel na blogy. Zistil som však, že sú mi bližšie nápady ako písanie textov a začal som robiť marketingové pitvy. Študoval som slovenské a zahraničné reklamy a snažil som ich rozanalyzovať, pátral som po tom, akú majú myšlienku, ako sa k nej kreatívec dostal a či tam bola nejaká šablóna. Takto som zistil, že existujú kreatívne techniky."

Matej Valo pred dvomi rokmi z Elitu odišiel, aby sa tam teraz okľukou vrátil. Ale už nie ako agentúrny človek ale ako lektor pod značkou Teória kreativity.

V podcaste OK360°sa ešte dozviete:

  • Každá reklama by mala vyvolať emóciu. Dobrú alebo zlú. Ak tam nie je nič, tak nefunguje.
  • Kreativita sa dá naučiť. Niekto sa narodí s tvorivou hlavou, ale ten má iba náskok. Každý ho vie dobehnúť vzdelávaním a snažením.
  • Kreatívnejší ľudia dokážu lepšie riešiť problémy ale aj lepšie klamať. Nemajú prísne zóny medzi pravdou a klamstvom.
  • Prečo brief s veľkým množstvom príkazov a zákazov obmedzuje kreativitu.

********

Ďakujeme, že počúvate podcasty Stratégií. Všetky rozhovory nájdete aj na našom webe. www.strategie.hnonline.sk

********

Stratégie sú jediný slovenský magazín, ktorý sa venuje médiám, marketingu a reklame. Pridajte sa k našim čitateľom. A ak chcete podporiť tvorcu podcastov, môžete tak urobiť kúpou digitálneho alebo printového predplatného.

https://hnonline.sk/predplatne/tlacene-tituly/96016053-strategie

https://hnonline.sk/predplatne/strategie