👑 Keď konzultujem majiteľov e-shopov, veľmi často ma pri e-shopoch prekvapí, že vôbec alebo len veľmi základne využívajú možnosti e-mail marketingu. Pritom to vie byť jeden z najziskovejších kanálov a hlavne podporuje budovanie dlhodobých vzťahov so zákazníkmi a opakované nákupy (retencia). Zároveň je už dnes pomerne jednoduché nastaviť rôzne automatizácie, segmentácie a personalizácie a zvýšiť tak efektivitu aj užívateľský zážitok na strane zákazníka.

O tom, prečo a ako využívať e-mail marketing aj vo vašom e-shope, som sa rozprával s Vladom Darákom, majiteľom agentúry Vielendark, ktorá spravuje e-mailové kampane pre klientov ako Dedoles, Eyerim, Powerlogy d ďalších.

V rozhovore sa dozviete:
00:27 Čomu sa ako firma venujú a aký je ich prístup?
02:02 Primárne sa venujú e-mail marketingu a automatizácii, čo všetko si pod tým máme rozumieť?
03:37 Väčšina e-shopov dnes "nejako" robí e-mail marketing. Aký je hlavný rozdiel medzi tým úplne základným levelom a najpokročilejšími nástrojmi/stratégiami, ktoré realizujú?
13:12 Podľa čoho si vybrať vhodnú platformu na e-mail marketing/automatizáciu? S ktorými platformami pracujú a prečo?
17:35 Ako dnes najefektívnejšie budovať a rozširovať DB pre e-mail marketing? Aké taktiky Vlado odporúča?
27:08 Aká je optimálna postupnosť krokov od nastavenia stratégie až po odoslanie prvých mailov? Ktoré momenty sú rozhodujúce pre úspešnosť a ziskovosť celého e-mail marketingu?
36:20 Čoraz väčším problémom v on-line marketingu sú dáta. Ako obmedzovanie cookies ovplyvňuje konkrétne e-mail marketing a aké sú možnosti riešenia?
40:56 Keď sa bavíme o segmentácii a personalizácii v e-mail marketingu, aký Vlado odporúča k tomu zvoliť prístup? Sú nejaké prípady, kedy personalizácia nedáva zmysel?
44:42 Čo všetko by Vlado v rámci e-mail marketingu odporúčal automatizovať?
47:48 Ako by mal správne vyzerať report od markeťáka/agentúry k výsledkom e-mail marketingu? Ktoré metriky sú kľúčové?
52:55 Existujú nejaké benchmarky z pohľadu Open-rate a Click-rate? Ako zistím, či som na tom dobre s mojim e-shopom?
59:14 Aké typy mailov/mailingov fungujú najlepšie z hľadiska predaja? Aká frekvencia mailov je optimálna a podľa čoho sa rozhodovať, kedy emaily posielať?
1:03:55 Na komunikáciu so zákazníkmi vieme využiť aj iné kanály ako e-maily, aké ďalšie možnosti by mohli e-shopy zvážiť?
1:05:57 Kde Vlado vidí celý e-mail marketingový biznis v horizonte 3-5 rokov?
1:09:40 Ako sa Vlado osobne vzdeláva a rozvíja? Vie odporučiť nejaké dobré podcasty, knihy, kurzy, firmy z oblasti e-mail marketingu / automatizácie na sledovanie?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀

Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting

Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography