👑 Posledné roky sa v e-commerce riešia hlavne PPC-čka ako platený kanál a mám pocit, že SEO a budovanie organickej návštevnosti išlo trochu do úzadia. Podľa mňa neprávom, keďže práve organický traffic má zásadný dopad na ziskovosť e-shopu.Linkbuilding (čiže budovanie spätných odkazov) je stále veľmi efektívna technika pre zvyšovanie organickej návštevnosti a mal by byť kľúčovou súčasťou SEO stratégie každého on-line projektu.

V rozhovore s Marekom Loduhom, ktorý sa venuje SEO a linkuildingu už viac ako 12 rokov, sa dozvieš:
00:35 Čím si Marek kariérne prešiel a ako sa dostal tam, kde je dnes?
01:47 Prečo sa rozhodol z celého on-line marketingového sveta zafocusovať práve na SEO a špeciálne linkbuilding?
02:33 Ako sa mení dôležitosť linkbuildingu v čase (horizont 5-10 rokov)?
05:06 Prečo robiť linkbuilding a aké KPI sledovať?
12:20 Ako veľký môže byť potenciálny prínos linkbuildingu, ak sa mu niekto doteraz vôbec nevenoval?
19:41 Ako a kde nájsť odkazové príležitosti a aké atribúty sledovať pri výbere webu, z ktorého chcem odkaz?
25:11 Ako sa prejavuje výsledok linkbuildingu v čase? Aká je rozumná návratnosť investície?
27:16 Na čo si dať pozor v rámci linkbuildingu a čoho sa vyvarovať?
39:50 Kvantita vs. kvalita odkazov v jednotlivých fázach projektu.
46:28 Ako vidí Marek budúcnosť linkbuildingu v horizonte 3-5 rokov?
53:44 Ako sa Marek osobne vzdeláva v oblasti linkbuildingu? Vie poradiť dobré podcasty, knihy, ľudí, eventy?

👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti projektu. 🚀

Projekt Eshopový kráľ podporujú:
Expandeco
Packeta
Blueweb
vshosting

Strih: Filip Duffala @filip.duffala_videography