Obrat cez 20 mil. EUR, 13 krajín, cca 100 zamestnancov, EBITDA marža cca 6 %. To sú čísla českého e-shopu so športovými potrebami Sportega (pred rebrandingom SportObchod), ktoré sa im darí dosahovať napriek tomu, že sú reseller a teda nemajú vlastnú značku. Úspešne fungujú dokonca aj v DACH regióne (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko), ktorý im tvorí až 40 % obratu.

V rozhovore som vyspovedal Pepu Mecha, spoluzakladateľa Sportega a dnes aj partner investičnej skupiny eRockets.

Reč bola o expanzii, rebrandingu, automatizácii, AI, marketingu, ale aj strategický zmenách na e-commerce trhu v regióne.

Rozhovor odporúčam každému majiteľov či manažérovi e-shopu, ktorý má ambíciu rásť a expandovať.

V rozhovore sa dozvieš:0:00 Úvod0:46 V Sportega pôsobíte na 13 trhoch. Môžeš prezradiť aký cca podiel na obrate tvoria jednotlivé krajiny?3:37 Čo je podľa teba absolútne kľúčové, aby sa expanzia podarila a aby nové trhy boli čo najskôr profitabilné?8:23 Čo je podľa teba absolútne kľúčové, aby sa expanzia podarila a aby nové trhy boli čo najskôr profitabilné?17:55 V minulosti ste fungovali pod značkou Sportobchod, ktorú ste zmenili v roku 2022 na Sportega? Prečo ste sa rozhodli pre tento krok?21:12 Čo je za teba dôležité počas celého procesu rebrandingu, na čo si dať pozor?23:47 Aký typ obsahu vám funguje najlepšie z pohľadu brandingu, resp. na aké KPI-s sa pozeráte?30:05 V akých ďalších oblastiach využívate AI?37:29 Okrem Sportegy si aj členom predstavenstva v investorskej skupine eRockets. Ako sa darí vašim projektom a máte vo výhľade nejaké nové akvizície?39:38 Čo majú podľa teba spoločné úspešné a ziskové e-commerce projekty?41:21 Ako vnímaš stav e-commerce trhu v regióne po nástupe marketplaceov? Ako to podľa teba zmenilo pravidlá hry?50:31 Aká je budúcnosť Sportegy v horizonte 3-5 rokov?52:58 Ako vidíš budúcnosť SK/CZ e-commerce v horizonte 5-10 rokov? Ktoré typy e-commerce projektov majú najväčšiu šancu sa udržať na trhu a ďalej rásť?57:51 Čím sa zaoberáš v poslednom čase?👑 Ak ťa tento rozhovor zaujal, pridaj sa do komunity e-shopárov na https://www.eshopovykral.sk a čerpaj know-how pre dlhodobé zvýšenie ziskovosti tvojho e-shopu. 🚀Projekt Eshopový kráľ podporujú:BluewebCorlonezTatrapay+E-commerce SlovakiaSleduj nás na sociálnych sieťach:LinkedInInstagramTikTok----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ja som Mišo Král a vo svete e-shopov som už viac ako 17 rokov. Od roku 2007 som budoval porovnávač cien Pricemania, ktorý už po 3 rokoch fungovania dosiahol 1 mil. návštev mesačne. Od roku 2013 pomáham e-shopom pri zvyšovaní ziskovosti, formou konzultácií, workshopov a tohto podcastu. Ak potrebuješ pomôcť s tvojim e-shopom, ozvi sa mi na [email protected] a dohodni si bezplatnú úvodnú konzultáciu.